U18-talenter vinder international turnering i Belgien

Sæsonen for de kongeblå talenter er ved at starte op igen, hvor alle hold er mødt ind igen efter en velfortjent sommerferie. Som opvarmning til den nye sæson var en blanding af U17- og U19-spillere draget til Charleroi i Belgien for at spille Zebra Cup 2018, hvor der blandt andet ventede modstandere som Charleroi og Standard Liege.
De Kongeblå var endt i gruppe med Royal Charleroi Sporting Club (RCSC), Kas Eupen og AFC Tubize, og i første kamp ventede værtsholdet RCSC. Det blev en tæt kamp, som De Kongeblå endte med at vinde med 2-1, hvilket sikrede en god start på turneringen. I anden kamp blev det til en 1-0-sejr mod Kas Eupen, og dermed vente en puljefinale mod AFC Tubize. Den blev vundet stensikkert med cifrene 5-0, og dermed gik Lyngby-mandskabet videre med maksimum point og en målscore på 8-1.

Man kan i denne sæson købe sæsonkort på abonnementsordning, og man kan dermed sikre sin egen personlige plads på Lyngby Stadion for bare 75 kr. om måneden. Køb dit personlige sæsonkort til Lyngby Stadion lige her.

I semfinalen ventede Altinordu, og denne kamp blev næsten for spændende, da de unge talenter skulle helt ud i straffesparkskonkurrence. Den endte Lyngby-drengene med at vinde, og derfor ventede en spændende og svær finale mod Standard Liege.
Det blev en seværdig og underholdende finale, hvor Lyngby-holdet strålede og sikrede endnu et trofæ til Lyngby Boldklub, da de vandt finalen med hele 3-0. En flot afslutning på en god turnering.
Oveni den fantastiske turneringssejr var der også personlig hæder til flere af Lyngby spillerne, der sørgede for fuld plade til De Kongeblå i forhold til trofæer. Johan Larsen blev nemlig turneringens topscorer, og Villads Delvin blev kåret til turneringens spiller.
U19-cheftræner, Christian Sørensen, havde følgende at sige om turneringen:
“Indledningsvis er vi selvsagt rigtig glade og stolte over at tage af sted og vinde en turnering med mange dygtige hold. Turneringer i denne form, med mange kampe af kort varighed er nådesløse, da få svigt i præstationen sjældent giver videre avancement.”
“Vi vidste på forhånd,at det ville kræve gode præstationer for blot at gå videre fra gruppespillet, men var samtidig bevidste om egen kvalitet og derved tro på at kunne nå langt. Når det er sagt, er der en lang række andre og mere ukendte parametre ved disse turneringer, som har stor indflydelse på det fodboldmæssige output. Det at spille mod nye modstandere, som gør tingene på anden måde end herhjemme, det store resultatmæssige fokus, ændrede omgivelser osv., er allesammen ting, som er afgørende at kunne håndtere for at præstere og derved vinde sine kampe.”
“Vi så løbende igennem turneringen en gruppe, som voksede både individuelt og som hold, hvilket naturligvis kulminerede med finalesejren. Det er på baggrund af dette meget tilfredsstillende, at vi udover pokalen, kan tage yderligere erfaringer med hjem i en gruppe, som vi har store forventninger til.”
Flot præstation af de unge kongeblå talenter, der nu er vendt tilbage til Kongens Lyngby, hvor der venter turneringsstart den kommende weekend. U17 starter mod AaB, der gæster banerne ved Lyngby Stadion lørdag den 18. august kl. 13:00. U19 lægger også ud med AaB i første kamp i sæsonen, der bliver spillet i Kongens Lyngby lørdag den 18. august kl. 15:15.
Læs også: Sæsonkortsalg overgår sidste år – Sammen For Lyngby
Læs også: Lyngby Boldklub skriver med endnu et kongeblåt talent
Læs også: Emilio Simonsen forlænger aftale med Lyngby Boldklub
Læs også: Offensivt kongeblåt talent forlænger med Lyngby Boldklub
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.