Lyngby Boldklub Samarbejdsskoler

Formål:
Lyngby Boldklub vil gerne være med til at udvikle og uddanne, og vi vil tættere på vores lokalområde for i fællesskab at lave sammenhængskraft, skabe oplevelser og udveksle forløb med byens uddannelsesinstitutioner. Derfor vil vi gerne give elever og studerende en mulighed for at stifte bekendtskab med en professionel organisation set og oplevet indefra. Vi vil både skabe fremtidige fans, men også dele ud af vores professionelle og faglige viden – og åbne op for et konkret samarbejde med vores lokale skoler, gymnasier og ungdomsuddannelser.

Overordnet ønske:
Vi ønsker at etablere et samarbejde, som udover at skabe stemning og mange tilskuere på stadion, ligeledes kan give børn og unge mennesker en anderledes indsigt i et udvalg af emner og begreber omhandlende Lyngby Boldklub og det samfund, som både klubben og de mange elever og studerende er en del af.

Alle samarbejdsaftaler kan skræddersyes, så de passer de forskellige uddannelsesinstitutioner. Vi har både samarbejder med folkeskoler og gymnasier i lokalområdet, og det vigtige for samarbejdet er, at det undestøtter nogle faglige mål, og det inviterer til et besøg på Lyngby Stadion. Vi har indtil videre planlagt forløb, der omhandler fodbold fitness, fodboldtræning og FNs Verdensmål. Helt konkret indbefatter et forløb et uddannelsesbesøg enten hos skolen eller hos Lyngby Boldklub og en førsteholdskamp på Lyngby Stadion.

Det hele spiller ind i vores 3-årsplan, hvor vi vil have hele byen med, og vi vil være Sammen For Lyngby, og det gør vi ved at komme ud i lokalmiljøet og være aktive medspillere.

De ti “Lyngby Boldklub Samarbejdsskoler”
Vi er stolte af, at disse ti uddannelsesinstitutioner allerede er en del af projektet:

• Virum Gymnasium
  • Lyngby Gymnasium
  • Lindegårdsskolen
  • Trongårdsskolen
  • Gladsaxe gymnasium
  • Billums Privatskole
  • Engelsborgskolen
  • Kongevejens Skole
  • CPHBusiness Lyngby
  • Lyngby private Skole