Emilio Simonsen forlænger aftale med Lyngby Boldklub

I Lyngby Boldklub er vi glade for at kunne offentliggøre, at den unge offensivspiller Emilio Simonsen har forlænget sin aftale med Lyngby Boldklub frem til sommeren 2021.
Emilio Simonsen har været igennem Lyngby Boldklubs akademi og spillet i Kongeblåt siden U13. At endnu en af klubbens egne unge spillere tager turen op igennem rækkerne og til førsteholdet, det er selvsagt noget, der skaber glæde på Lundtoftevej. Ikke mindst hos cheftræner Thomas Nørgaard, der er begejstret over, at den unge midtbanespiller har sat sin underskrift på en ny aftale:
”Vi er rigtigt glade for, ar vi og Emilio hurtigt har fundet fælles fodslag og forlænget kontakten. Emilio er en rigtig talentfuld spiller, der på ungdomsniveau altid været en kampafgørende spiller, og jeg synes allerede nu, vi ser tegn på, at han er ved at tage sin stil og sin kvalitet op på seniorniveau”
”Emilio er en intelligent spiller, der opfatter tingene hurtigt og forstår hvor på banen, han skal positionere sig. Og som vi allerede har set i Superligaen, så er han teknisk rigtig dygtig – hans touch på kuglen er rigtig godt, og hans tyngdepunkt gør, at han som regel kan vende af, uden modstanderen kan følge med” fortæller Thomas Nørgaard, der især er imponeret over den 18-årige spillers hoved:
”Emilio tænker spillet rigtig godt, og i spilbelastede situationer er han i stand til at træffe mange og rigtige beslutninger. I den henseende af hans udvikling er han rigtig langt, og jeg synes, han er gået uimponeret ind på Superliga-holdet. Han er også en type, der arbejder utroligt hårdt, og han er opmærksom på, hvad der kræves af professionelle fodboldspillere” lyder det fra den Kongeblå træner.
Først skole, så Superliga
Emilio Simonsen er fortsat officielt en del af U19-holdet, men han har været inde over Superligatruppen siden nytårsskiftet. Han var med på træningslejren i Portugal i januar, og han har allerede fået spilletid i tre Superliga-kampe i foråret – og i debuten mod Hobro IK blev han sågar kåret til kampens spiller af fansene på stadion.
Og det store potentiale skal nu forløses for alvor. Thomas Nørgaard ser en spiller med et stort potentiale, og han glæder sig at arbejde med den unge spiller og være med til at udvikle ham endnu mere. Navnlig efter sommer hvor Emilio Simonsen afslutter sin skole, og han rykker permanent i Superligatruppen og starter livet som fuldtidsprofessionel – en overgang, der godt kan tage tid, men hvor det også er målsætningen at skærpe de i forvejen store kvaliteter:
”Vi skal forsøge, at forstærke den evne han har til at træffe hurtige og rigtige beslutninger, for han har et enormt potentiale. Hvor langt Emilio kan nå, det ligger i hans egne hænder, kombineret med det setup vi har her. Han har talentet, der skal til, og vi glæder os til at hjælpe til at forløse det” fortæller Thomas Nørgaard.
Du vil også kunne se ham i live aktion, hvor du kan købe et slutspilssæsonkort til Lyngby Stadion, der giver adgang til alle resterende kamp på stadion til sæsonen 2017/18 også efter gruppespillet. Det kan du købe her.
Foto (c) fodboldbilleder.dk