Bjelland: Vi er i en fin position

Andreas Bjelland glæder sig til resten af sæsonen, som han trods et resultatmæssigt lille dyk for De Kongeblå ser positivt på.

Med syv kampe tilbage af indeværende sæson indtager Lyngby Boldklub 10. pladsen i 3F Superligaen – to point foran Vejle BK under nedrykningsstregen.

Aktuelt lever Lyngby Boldklub derfor op til målet for sæsonen, nemlig at sikre sig klubbens tredje Superliga-sæson på stribe for første gang i hele 22 år.

Selvom Andreas Bjelland gerne så, at Lyngby Boldklub lå højere placeret i tabellen, så ser han derfor også positivt på resten af sæsonen.

– Jeg synes, at vi er i en fin position forud for de sidste syv kampe. Man kan altid finde kampe, hvor man føler, at man kunne have taget lidt flere point, men samtidig, så tror jeg da gerne, at vi før sæsonen havde taget det her udgangspunkt, siger Andreas Bjelland inden, at han uddyber.

– I sidste sæson lå vi og kæmpede til det sidste og var afhængige af resultater på alle mulige andre kampe. I år er vi i en position, hvor det er fuldstændig op til os selv, om vi skal være i Superligaen næste år, og det tror vi fuldt og fast på, at vi er. Vi skal ud og skrive Lyngby-historie og sikre tredje år i streg med Superliga, og det synes jeg er enormt motiverende.

Svær kamp i Viborg

Søndag drager De Kongeblå til Viborg, hvor der venter en svær udekamp mod et godt kørende jysk mandskab.

Det er derfor med en god portion sund respekt, at midterforsvareren går ind til kampen.

– Vi har spillet nogle gode og tætte kampe mod Viborg i den her sæson, og jeg synes, at de er et stærkt hold. Vi har en sund respekt for dem, men vi tror naturligvis også på os selv og vores eget kollektiv. Vi glæder os til kampen, og håber at vi kan sende fansene glade hjem til Kongens Lyngby, siger Bjelland, som hellere end gerne gentager sin rolle som målscorer fra seneste møde med de grønblusede.

– Det er sgu sjældent, at jeg selv kommer på tavlen efterhånden, men jeg tænker, at Viborg ligger utroligt godt til mig, og at jeg scorer igen på søndag, slutter han med et smil på læben.

Andreas Bjelland præsenteres af Ellemand & Lilløen.

#SammenForLyngby