U19-pokalmestre efter straffesparkskonkurrence!

For anden aften i træk skulle et af Lyngby Boldklubs ungdomshold spille om metal, og denne gang var det U19-holdet, der skulle spille pokalfinale mod Brøndby IF. Kampen skulle spilles på Frederiksberg Idrætspark, og det var et stadion badet i solskin og rigeligt med forventsfulde tilskuere, der mødte de unge drenge.
Det var Brøndby-mandskabet, der startede bedst ud, og i den første havldel af første halvleg havde de flere forsøg, som var nærgående, men Oliver Funch var vaks i Lyngby-målet. Lyngby var farligst på omstillingerne, og de havde også en farlig mulighed efter et hjørnespark, hvor de blågule måtte cleare tæt under eget mål. Brøndby fik bolden i nettet i det 38. minut, men der blev fløjtet for offside, og derfor stod den stadig 0-0.
Waldemar Clem havde en af de bedste Lyngby-chancer i halvlegen, da han lavede nogle gode træk i feltet og fik trykket af. Desværre sad hans skud lige på Brøndby-målmanden, og han var også hurtig over returen. Der kom ikke flere chancer og derfor heller ikke mål i første halvleg, og stillingen var derfor 0-0 ved pausen.
De Kongeblå kom bedst ud til anden halvleg, hvor Emilio afsluttede fra en farlig position allerede efter mindre et minut af anden halvleg, men lige på Brøndby-målmanden. Ti minutter senere havde Brøndby en stor dobbeltchance, men Funch i målet og Bodholdt fik afværget i fællesskab. Bare få øjelbikke efter var det Emilio, der var farlig igen. Esben Wolf slog et højt indlæg, og Emilo skød på hans første berøring, men en Brøndby-forsvarer stod i vejen. Tæt på!
Efter 63 minutter kom forløsningen endelig, da Emilio lagde bolden ind fra hjørne. Først blev bolden clearet, men den faldt ned for fødderne af Mads Carlsson, som kanonerede bolden i mål til De Kongeblå. Flot scoring og også fortjent efter starten på halvlegen. Da stadionuret rundede de 68 minutter blev Brøndby også midlertidigt reduceret til 10 mand, da deres Jonas Madsen fik gult kort for film. Dermed var Lyngby i overtal i ti minutter.
Selvom Lyngby var i overtal, så var Brøndby stadig farlige. Med et kvarter igen ramte de også stolpen, men bolden gik heldigvis ud igen og blev clearet. Der var virkelig fart på kampen i denne periode, og Clem var også tæt på at kunne fordoble føringen, men hans afslutning var for svag og i hænderne på Brøndby-målmanden. Kampens slutning blev hektisk og spændende. I dommerens overtid smed Brøndby målmanden frem for at udligne, og over to omgange fik de udlignet hele inde i dommerens tillægstid. Dermed var der straffesparkskonkurrence, og det blev til ti spark og ni scoringer. Heldigvis var det Karim El Haddouch, der satte det sidste spark ind, og derfor var Lyngby Boldklub U19-pokalmestre anno 2018. Stort tillykke til drengene!
Lyngby Boldklub – Brøndby IF 1-1 (0-0) – 6-5 efter straffesparkskonkurrence
1-0 Mads Carlsson
1-1 Jonas Madsen
Straffesparkskonkurrence
1-2 Brøndby
2-2 Emilio Simonsen
2-2 Brøndby brænder
3-2 Emil Bodholdt-Larsen
3-3 Brøndby
4-3 Esben Wolf
4-4 Brøndby
5-4 Rasmus Beyer
5-5 Brøndby
6-5 Karim El Haddouch
Startopstilling:

Emil Kornvig (72′ ud)

Adam Sørensen – Emilio Simonsen – Waldemar Clem – Mads Carlsson (79′ ud)

Karim El Haddouch

Esben Wolf – Frederik Winther – Emil Bodholdt – Daniel Soidik

Oliver Funch

Bænk: Alexander Hasmark (GK), Rasmus Beyer (72′ ind), Tobias Proctor, Mathias Virkelyst-Andersen (79′ ind) og Sebastian Segall.
Se også: Karim sparkede U19-pokalen hjem
Læs også: Pokalsejr til U15 efter dramatisk kamp
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram og Twitter.