Pokalsejr til U15 efter dramatisk kamp!

U15-cheftræner Mads Kristensen og hans Kongeblå trup var draget nordpå, hvor de skulle spille pokalfinale mod HUI/BSV. Lyngby-holdet var på forhånd favoritter, da de mødte et hold fra en lavere række, og allerede fra start var Lyngby klar.
Der var kun gået to minutter, da Wilhelm Zangger Nikander brød igennem, og han bragte iskoldt Lyngby-mandskabet foran. Bare fem minutter efter fik Casper Winther gult kort, og De Kongeblå skulle spille ti minutter i undertal. I den periode skabte begge hold chancer, men ingen var skarpe nok til at putte den i kassen. Efter et kvarter var HUI/BSV dog tæt på, og det var kun en heroisk redning på stregen af forsvarsspiller Filip Panjeskovic, der forhindrede modstanderen i at score.
Spillet bølgede frem og tilbage, og Zangger bragede bolden på stolpen efter 17 minutter, men desværre ikke endnu et mål. Kampen stilnede af, som halvlegen skred, og bedst som man troede, de to hold skulle til pause med 1-0, så dukkede Panjeskovic op. På et hjørne fra Endrit Kamilji steg han til vejrs, og han pandede De Kongeblå foran med to. Det var også pausestillingen.
Efter pausen var det endnu en gang Lyngby, der kom flyvende fra start. Nicklas Gjøg var sidste mand på bolden, da han scorede på hovedstød til 3-0. Efter 3-0-scoringen satte Lyngby-holdet den mere på cruisecontrol, hvor HUI/BSV var farlige på omstillinger, og Alexander Hvid måtte redde et par farlige forsøg.
Desværre satte Lyngby-mandskabet den i et lidt for lavt gear, og HUI/BSV kom tilbage i kampen, da de fik reduceret til 1-3 med fire minutter igen. Indefor de næste fem minutter fik De Kongeblå to gule kort, og de var derfor ni mod 11. På det efterfølgende frispark i det 70. min scorede HUI/BSV til 2-3, og der var derfor maksimal spænding i slutningen af kampen.
Lyngby formåede at få endnu et gult kort i overtiden, og i fem minutters overtid skulle de spille otte mod 11. HUI/BSV pressede virkelig på mod slutningen, men Lyngby-holdet stod imod, og de kunne dermed kalde sig pokalvindere anno 2018. Sikke en kamp, sikke en afslutning og sikke en sejr.
U15-pokalfinale: Lyngby Boldklub – HUI/BSV 3-2 (2-0)
1-0 Wilhelm Zangger Nikander
2-0 Filip Panjeskovic
3-0 Nicklas Sellberg Gjøg
Startopstilling:

Victor Kløvborg – Endrit Kamilji

Nicklas Gjøg – Victor Petersen – Casper “Dani” Winther – Wilhelm Zangger

Jakob Vadstrup – Sebastian Kristensen – Filip Panjeskovic – Andreas Kaltoft

Alexander Hvid

Bænk: Adam Vendelboe, Alexander Jensen og Villads Landsperg
Se også: VIDEO – Filip Panjeskovic: Det var en forløsning
Læs også: U19-pokalmestre efter straffesparkskonkurence!
Læs også: U15-sejr ved KIA Elite Cup i Esbjerg
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram og Twitter.