Kasper Jørgensen: Efterårets mest scorende forsvarsspiller i 3F Superligaen

Kasper Jørgensen er Lyngby Boldklubs topscorer for efterårssæsonen med fire mål. Det gør ham også til 3F Superligaens mest scorende forsvarsspiller. Derfor bad vi højrebacken om at sætte lidt ord på nogle flotte måneder, og Freyr Alexanderssons betydning for hans udvikling.

“Mit efterår har personligt været rigtig godt. Jeg har spillet nogle gode kampe med en del mål til følge. Selvom vores resultater ikke har været der, så har vi spillet godt, og holdets præstationer har hjulpet mig.”

“Jeg gik ind til efteråret med større selvtillid efter en god sommer – måske har jeg afsluttet mere selv – i stedet for altid at spille den på tværs. Vi er rigtig gode på dødbolde, og jeg er blevet en af dem, vi sparker efter på hjørne og frispark, hvilket har hjulpet på målene.”

Freyr har stor betydning

Scoringerne er blot en dimension af Jørgensens udvikling på banen, og det har vores cheftræner stor betydning for, forklarer den målgale back.

“Jeg synes, at jeg er blevet mere voksen i mine beslutninger. Hvornår skal jeg gå med frem, hvornår skal jeg blive tilbage. I sidste sæson løb jeg med frem hver eneste gang. Nu er jeg bedre til at vurdere situationerne.”

“Mit arbejde mand mod mand er også blevet bedre. Det er ikke ofte, at folk kommer forbi mig længere,” smiler Jørgensen.

“Jeg elsker at spille under Freyr, og han har betydet utroligt meget for mit spil. Der er virkelig sket meget, mens han har været træner. Vi har haft mange gode snakke om mit spil, og hvor jeg kunne bygge på. Han har gjort mig mere fokuseret på de ting, jeg selv kan gøre noget ved,” slutter Jørgensen.

Jørgensens fire scoringer faldet mod Viborg FF, AaB, Brøndby IF og senest Silkeborg IF, hvor han lukkede kampen med målet til 0-2.