Adam Sørensen ser tilbage på Lyngby-tid: Taknemmelig

Efter et halvt liv i Lyngby Boldklub skifter Adam Sørensen væk fra De Kongeblå. Den 22-årige back er blevet solgt til den norske topklub Bodø/Glimt og forlader derfor Lyngby Boldklub på en stor transfer.

For den unge back er det et vemodigt, men også taknemmeligt farvel til en klub, der har fyldt utrolig meget mere end blot de 82 førsteholdskampe, som det blev til for Adam Sørensen:

”Jeg har været i Lyngby i 11 år, og brugt halvdelen af mit liv herude. Jeg har været sindssyg glad for det hele vejen igennem.”

”Hver eneste dag har jeg glædet mig til at komme i klubben. Jeg har haft gode trænere og holdkammerater, og jeg er meget taknemmelig over, at jeg har kunnet udfolde mig i Lyngby og fået mulighed for at blive den fodboldspiller jeg er” fortæller Adam Sørensen.

Det er knap fem år siden, at Adam Sørensen fik debut for Lyngby, men tiden som førsteholdsspiller har været præget af op og nedture. Nedrykning fra Superligaen i to omgange og en langvarig korsbåndsskade har givet et indblik i de hårde tider i fodboldens verden, mens oprykningen til Superligaen i sommer, fast spilletid i halvandet år, gennembruddet som profil og et par vigtige mål for klubben tæller på positivsiden.

”Det største må have været den første kamp efter min korsbåndsskade. Det var jo fedt at få debut og at score mit første mål mod Silkeborg, men den forløsning det var at komme tilbage og spille en kamp og vide, at det var alt det hårde arbejde værd. Det har gjort størst indtryk synes jeg” fortæller Adam Sørensen, der ser frem til at tage næste skridt:

”Jeg glæder mig til et nyt kapitel og til at komme ud, og prøve mig af og komme lidt ud af comfortzonen. Jeg skal vise hvad jeg kan og at det jeg er god til, det kan jeg også deroppe” fortæller Adam Sørensen, der i sit afskedsinterview også sender en stor tak til de Lyngby-fans, der har støttet ham og holdet hele vejen:

”Jeg vil bare sige tak. Tak for støtten og tak for den opbakning, der har været, også i de svære perioder for mig personligt. Jeg håber de bliver ved, og jeg er sikker på at der er gode ting i vente” lyder det fra Adam Sørensen.

Adam Sørensen nåede 82 kampe, 3 mål og 9 assists i sin tid som Lyngby-spiller.