Exit efter nederlag i straffesparkskonkurrence

Modstander: Fremad Amager
Spillested: Sundby Idrætspark
Tid & dato: 20:00, d. 11. september

De Kongeblå gjorde her til aften deres indtog i Sydbank Pokalen, hvor Fremad Amager ventede på udebane på Amager.

Bliv en fast del af Lyngby-fællesskabet
KØB DIT SÆSONKORT HER

Jævnbyrdig & chancefattig første halvleg
Begge mandskaber blev mødt af et solidt dansk efterårsvejr, hvor regnen haglede ned over Sundby Idrætspark, og det var også en rodet start, hvor ingen af holdene formåede at sætte sig på det. Efter 12 minutter måtte Adam Sørensen desværre ud, og han blev erstattede af Lasse Fosgaard. Det rodede kampbillede fortsatte, hvor hjemmeholdet havde de største chancer. Et langskud et godt stykke udefra var imidlertid det farligste, og det forsøg havde Frederik Schram helt styr på i Lyngby-målet. Dagens Lyngby-opstilling havde hele syv mand, der var fra egen avl og under 23 år, og de unge kongeblå-drenge forsøgte ihærdigt at bryde igennem den stærke Amager-defensiv, der stod godt organiseret. I første halvleg lykkedes det ikke, og da hjemmeholdet heller ikke scorede, så stod den 0-0 ved pausen.

Flot mål fra Gustav Marcussen sendte kampen i forlænget
Lyngby-holdet kom stærkt ud efter pausen, hvor de satte sig på tingene fra start, men de helt store chancer udeblev. Flere gange var der optræk til noget, men enten blev det clearet, eller så manglede den sidste aflevering. Amager havde ikke meget at byde ind med, men alligevel bragte de sig foran. Lidt tilfældigt endte en bold hos Pierre Larsen, og han skød bolden i mål til 1-0-føring til hjemmeholdet. Godt halvvejs i anden halvleg var Gustav Marcussen tæt på at bringe balance i regnskabet. Han fik serveret en god bold af Rezan Corlu, som han tog ned og sparkede på, inden den ramte jorden, men den blev reddet til hjørnespark. God chance! Samme Marcussen var på spil godt ti minutter senere. Et indlæg fra højre fra Fosgaard sad lige i støvlen på Gus, der på flot vis bragede bolden i kassen på en first-timer, og så stod den 1-1. Flot mål! Sidste skud i anden halvleg var lige ved at sikre Lyngby sejren, da Kasper Jørgensen fik hugget til bolden fra distancen, men Amager-målmanden reddede bolden, og så måtte de to hold i forlænget spilletid.

Forlænget spilletid
Amager kom bedst ud til den forlænget spilletid, og i de sidste fem minutter havde de to store chancer, der kunne have bragt dem foran. Først reddede Schram et drilsk frispark, og efterfølgende bragede en Amager-spiller bolden langt over mål. Lyngby skabte ikke det store i første halvleg af den forlængede spilletid, og så den stod 1-1 efter de første 15 minutter. Heller ikke anden halvleg bød på mange chancer, og dermed skulle de to hold i straffesparkskonkurrence, og der endte Fremad Amager med at vinde. En tæt kamp endte med sejr til hjemmeholdet, og dermed sluttede pokal-eventyret for De Kongeblå tidligt i år.

Som tak for støtten til alle Lyngby-fans, der dragede til Amager og stod trofast i regnen, vil vi gerne kvittere med gratis øl/vand på søndag. Alt du skal gøre er at huske din billet fra Amager-kampen, som du kan vise til kampen mod FC Midtjylland og bytte til en gratis øl/vand. Tak for støtten.

Bliv Superliga-klar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

Fremad Amager 1-1 Lyngby Boldklub (6-5 efter straffesparkskonkurrence)

Målscorer:
1-0, Pierre Larsen / Fremad Amager 60′
1-1, Gustav Marcussen / Lyngby Boldklub 77′

Straffesparkskonkurrence
Markus Bay, FA – 2-1
Nicolai Geertsen, Lyngby BK – 2-2
Réda Rabei, FA – 3-2
Lasse Fosgaard, Lyngby BK – 3-3
Thor Lange, FA – 4-3
Emil Kornvig, Lyngby BK – 4-4
Samson Iyede, FA – 5-4
Emilio Simonsen, Lyngby BK – 5-5
Lukas Engel, FA – 6-5
Rezan Corlu, Lyngby BK – 6-5 – BRÆNDT

Kort:
Gult, Emil Kornvig / Lyngby Boldklub 63′

Tilskuertal: 1354

Startopstilling:
Frederik Schram – Adam Sørensen, Frederik Winther, Kevin Tshiembe, Kasper Jørgensen – Magnus Westergaard, Marcel Rømer, Rezan Corlu – Gustav Marcussen (ud 69′ –> Adnan Mohammad), Emilio Simonsen, Adnan Mohammad.

Bænken: Thomas Mikkelsen, Patrick da Silva, Lasse Fosgaard (ind 12′ –> Adam Sørensen), André Riel (ind 76′ –> Magnus Westergaard), Nicolai Geertsen (ind 105′ –> André Riel), Emil Kornvig (ind 62′ –> Marcel Rømer) & Willads Delvin.

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub
Find dine billetter her!

Læs også: Alle pladser er frigivet – Køb dit sæsonkort nu

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (c) Per Kjærbye/fodboldbilleder.dk