Lyngby Boldklub skriver med Lasse Petry

Sommerens syvende tilgang er en realitet, da vi har skrevet kontrakt med Lasse Petry, som har trænet med i klubben den seneste tid. Kontrakten løber frem til nytår, og der er mulighed for forlængelse senere hen. Petry kommer med en god rutine med sine 25 år, og han har hele 93 Superliga-kampe på cv’et, hvor han så sent som i foråret scorede mod Brøndby for FC Nordsjælland. Sportdirektør, Birger Jørgensen, beretter om en klog spiller, som netop har rutinen til at hjælpe til fra dag et i klubben på Lundtoftevej:
“Det her er et scoop for Lyngby. Flere udlandske klubber taler med Lasse pt., og vi har da også givet ham muligheden for at gå, hvis tilbuddet kommer lige om hjørnet. Men Lasse vil Lyngby, og derfor kører vi på nu” siger Jørgensen og fortæller videre:
“Lasse (Petry, red.) er en spiller, der har vist, at han har Superliga-niveau, og det der har plaget ham, det har været skader. Han har dog trænet med på fuld blus den seneste tid, og der har vi set muligheden for et godt match, hvor han vil kunne hjælpe til hos os fra første dag. Lasse har prøvet meget forskelligt i sin karriere, og vi er sikker på, at han vil kunne løfte kulturen både til træning og kamp, og han vil kunne hjælpe spillerne omkring sig” siger sportsdirektør, Birger Jørgensen.
Cheftræner, Mark Strudal, er glad for tilgangen af Petry, som han ser et potentiale i, og han ser en spiller, der med sin gode teknik vil kunne bidrage til det passingsspil, man gerne vil praktisere i klubben:
“Jeg kender jo Petry fra tidligere i min karriere, og jeg ved, at det er en spiller med en ekstrem god teknik. Han kan tage bolden til sig under pres, og hans passingsspil og overblik er på et højt niveau, hvilket er vigtigt, da det er et af de områder, som vi skal forbedre os. Han har også været længe i gamet, og han ved, hvad det betyder at være professionel fodboldspiller, og han kan være med til bidrage til kulturen herude. Udover det er han en vellidt fyr, og vi har set, at han kunne passe godt ind i gruppen, både i forhold til hans person og hans alder” lyder det fra den kongeblå cheftræner.
Lasse Petry er allerede med i bussen, der har taget turen til Thisted i dag, inden kampen i morgen mod Thisted FC på Sparekassen Thy Arena. Der er kampstart kl. 14:45, og man vil kunne følge kampen direkte i tekst på vores liveopdatering, der både kan findes på Facebook og Twitter.
Husk der allerede er hjemmekamp på onsdag den 22. august, hvor der er kampstart kl. 18:30 mod Nykøbing FC. Du kan købe billetter fra bare 70 kr. i forsalg. Det kan man købe ved at klikke her.
Minder for livet bliver skabt på Lyngby Stadion, og skulle du have interesse for at følge hele rejsen med Lyngby Boldklub, der kæmper for oprykning til Lyngby, så kan du købe sæsonkort fra bare 75 kr. om måneden lige her.
Læs også: Sæsonkortsalg overgår sidste år – Sammen For Lyngby
Se også: SAMMEN FOR LYNGBY – Afsnit 1
Læs også: Kevin Tshiembe forlænger til 2021
Læs også: Sammen For Lyngby – Den nye trøje er landet!
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.