Randers snuppede alle tre point på Lyngby Stadion

Foto: fodboldbilleder.dk

Det var koldt og gråt, men fyldt med nerve og intensitet, da Lyngby tog imod Randers FC. Og i en tæt kamp på et svært underlag fik hestene fra Kronjylland sejren.
 På en grå og efterårspræget søndag eftermiddag var det igen blevet tid til Superliga-bold på Lyngby Stadion. Rækkens sidsteplads, Randers FC, gæstede nemlig Kongens Lyngby. Inden kampen var det vanskeligt at gøre sig klog på udfaldet. De Kongeblå havde resultatmæssigt været rigtig godt kørende, men hestene fra Kronjylland havde længe haft overtaget i de indbyrdes kampe, og banen på Lyngby Stadion inviterede ikke ligefrem til tiki-taka-fodbold, men derimod til lange bolde og heftige nærkampe.
Netop på en lang bold, der blev headet videre af Erik Marxen, var Randers tæt på en hurtig scoring, men Nikola Djurdjic manglede det sidste for at komme frem til bolden. Derudover stod der ellers Lyngby på det meste i kampens indledning, hvor Mayron George konstant truede i bagrummet.
Efter 22 minutter var De Kongeblå også tæt på at bringe sig i front, da Bror Blume testede Hannes Thor Halldorsson fra distancen. Den islandske keeper fik dog handskerne på, og sendte bolden til hjørne. Fem minutter efter bød Thomas Nørgaards tropper sig igen til, da Jesper Christjansen sendte et hovedstød mod målet, men igen var islændingen på plads i Randers-målet.
Få minutter efter gik det dog galt i den anden ende. Randers pressede på, og Lyngby-spillerne fik ikke clearet bolden. Til sidste havnede den hos Joni Kauko, der fra tæt afstand fik sparket bolden i nettet. 1-0 til Randers.
Det stilling burde have ændret sig mindre end et minut efter scoringen, da Mayron George blev sendt alene i dybden, men costaricaneren kom fra langt ud i banen og vinklen blev for spids. En stor mulighed til den stærke angriber.
Kort inden pausen blev ondt værre for De Kongeblå. Oliver Lund mistede lidt sløset bolden i opspillet – Bashkim Khadrii opsnappede den, og sparkede den i en flot bue ind i det lange hjørne med venstrebenet. 2-0 til Randers. Og et svært udgangspunkt inden anden halvleg for Lyngby.
De Kongeblå kom ud til anden halvleg med god energi i håbet om at vende kampen, men de havde svært ved at spille sig frem til åbne målchancer. Med 25 minutter tilbage af kampen var Lyngby-spillerne dog tæt på at få en vigtig reducering, men Mayron George fik overplaceret sit hovedstød fra tæt afstand.
Med 20 minutter tilbage af opgøret blev der i den grad skruet op for intensiteten, da Mayoron George gik ned i feltet. Her forventede alle på stadion, at dommeren, Anders Poulsen, ville pege på pletten, men fløjten forblev tavs – til stor frustration for Lyngby-spillerne og hjemmepublikummet.
Den vigtige reducering kom dog få minutter efter. Mayron George blev nok en gang sendt i dybden. Han missede den første afslutning, men sparkede den sikkert ind på sin egen retur. 1-2 og spændingen var tilbage. Costaricaneren har i den grad været i form, siden han kom til Kongens Lyngby på leje fra modstanderholdet, Randers FC.
Lyngby pressede herefter på for at få udlignet, hvilket også gav plads i den anden ende til Randers på omstillinger. På en sådan omstilling var Bashkim Khadrii tæt på at lukke kampen med sin anden scoring, men angriberen fik i den situation placeret sin afslutning for yderligt.
Lyngby fik skabt et tungt pres mod kampens slutning, men de havde fortsat svært ved at komme frem til de helt store chancer. På kampens sidste spark lykkedes det derimod Randers at få udbygget deres føring. De Kongeblå måtte derfor lide deres første nederlag med Thomas Nørgaard som cheftræner
Match Facts:
Lyngby Boldklub – Randers FC 1-3 (0-2)
0-1 Joni Kauko (29)
0-2 Bashkim Khadrii (43)
1-2 Mayron George (73)
1-3 Saba Lobzhanidze (90+)
Lyngbys startopstilling:
1. Mikkel Andersen (GK) – 20. Jeppe Brandrup, 24. Thomas Sørensen (c), 48. Oliver Lund, 3. Michael Lumb – 5. Martin Ørnskov (<-> 8. Herolind Shala (68)), 7. Jesper Christjansen – 21. David Boysen, 6. Mathias Hebo (<-> 9. Lasse Fosgaard (45)), 22. Bror Blume (<-> 11. Jeppe Kjær (80)) – 12. Mayron George
Ikke benyttet: 16. Andreas Larsen (GK), 2. Thomas Guldborg Christensen, 17. Casper Højer Nielsen, 27. Kim Ojo
 Advarsler:
Mayron George – Lyngby Boldklub