Dramatisk nulløsning i Randers

Foto: Fodboldbilleder.dk

Lyngby hentede et enkelt point i Randers efter et højdramatisk opgør, der bød på fire gule kort, et rødt kort og to forsøg på træværket.
Efter en velfortjent hjemmesejr over FC Helsingør, rejste De Kongeblå fredag til Kronjylland, hvor Randers FC var modstanderen på BioNutria Park Randers. Det ellers noget kriseramte hjemmehold kom til kampen med selvtillid, efter at have besejret AGF med 4-1 i sidste spillerunde, mens Lyngby skulle forsøge at fortsætte den gode stime.
Det stod dog klart for enhver, at der ikke ventede David Nielsen & co. en nem opgave, da Lyngby har det historisk svært med at spille i Kronjylland. Ikke siden 1989 er det lykkedes for De Kongeblå at vinde i Randers, og dermed var der lagt op til en intens dyst denne fredag aften.
Starten på kampen var meget lige, men Lyngby fik i flere omgange vist prøver på deres fine boldomgang, og det var tæt på at give pote efter otte minutter. David Boysen sendte et indlæg ind i panden på nytilkomne Mayron George, der blev lejet i netop Randers på sidste dagen af transfervinduet, men den stærke costaricaner måtte se sit hovedstødsforsøg gå over mål.
Herefter tog hjemmeholdet over, mens Lyngby var giftige i kontrafasen. Et godt eksempel på dette fandt sted efter et kvarter, da Randers’ Nikola Djurdjic blev spillet fri inde i det lille felt. Serberen sendte bolden på stoplen, hvorefter Erik Marxen sendte returbolden over mål, og herefter var Lyngbys kontramaskine tæt på at slå til.
Et hurtigt udspark fra Mikkel Andersen fandt Bror Blume, der efter et flot drev med bolden fandt David Boysen, hvis afslutning blev sendt ud til et hjørnespark. På det efterfølgende hjørnespark var Lyngby tæt på at snyde Randers, der kunne se Mikkel Rygaard modtage bolden kort, hvorfra han med en flot tunnel fik åbnet målet op, men afslutningen manglede kvalitet.
Mod slutningen af første halvleg var Randers nærmest en scoring, og i flere omgange måtte Mikkel Andersen agere redningsmand. Kun en fantastisk refleksrednings kunne forhindre Bashkim Kadrii fra at score efter 35 minutter, og nogle minutter senere kom Lyngby-keeperen godt ud af sit mål og fik forhindret Saba Lobjanidze i at bringe hjemmeholdet i front.
De to hold gik derfor til pause med stillingen 0-0.
Lyngby-trænerteamet ændrede lidt på tingene i pausen. Martin Ørnskov gik ud og blev erstattet af Kristoffer Larsen, der skubbede Bror Blume ned på den centrale midtbane.
Efter 52 minutter var Lyngby-anfører, Thomas Sørensen, ved at forære Randers et mål, da han mistimede en tilbagelægning. Afslutningen fra Nikola Djurdjic blev igen reddet af Mikkel Andersen, der spillede en stærk kamp.
I den efterfølgende del af kampen var Mayron George tæt på i to omgange, men den stærke angriber fik mistimet sine to hovedstødsforsøg.
Costaricaneren spillede igen en hovedrolle med ti minutter igen, da han flot vendte af på Mads Agesen, der nedlagde Lyngby-angriberen og fortjent fik et rødt kort. Dermed var Lyngby 11 mod 10 i det sidste kvarters tid.
En mand i overtal var De Kongeblå i fuld kontrol, men de helt store chancer lod vente på sig. Den største faldt i de allersidste sekunder af dommerens overtid, da David Boysen blev spillet fri af Jeppe Brandrup. Alene med målmanden fik Lyngby-kanten tordnet bolden afsted, men desværre for David Boysen & co. tog sammenføjningen fra, og kampen i Randers endte derfor målløst 0-0.
Lyngby snupper dermed sæsonens første clean sheet og et enkelt point med hjem fra Randers.

Match Facts:
Randers FC – Lyngby Boldklub 0-0 (0-0)
Lyngbys startopstilling: 1. Mikkel Andersen (GK) – 20. Jeppe Brandrup, 24. Thomas Sørensen (c), 48. Oliver Lund, 3. Michael Lumb – 5. Martin Ørnskov (<-> Kristoffer Larsen (46)), 7. Jesper Christjansen – 21. David Boysen, 10. Mikkel Rygaard (<-> Jeppe Kjær (77)), 22. Bror Blume – 12. Mayron George (<-> Kim Ojo (89))
Ikke benyttet: 16. Andreas Larsen (GK), 2. Thomas Guldborg Christensen, 17. Casper Højer Nielsen, 18. Kevin Tshiembe
Advarsler:
Kasper Enghardt – Randers FC