Malerfirmaet fylder 100 år

Tillykke til H. Friedmann og Søn
Malerfirmaet H. Friedmann & Søn A/S, som er BusinessPartner i Lyngby Boldklub, kan fejre 100 års jubilæum. Det hele begyndte den 21. oktober 1915, hvor Feival Friedmann cyklede rundt på sin trehjulede cykel med lad og malede for byens borgere. I dag er ladcyklen skiftet ud med firmabiler, og malerfirmaet for længst vokset til en veletableret virksomhed med 50 ansatte.
Det er ikke hver dag, at Lyngby Boldklubs partnere kan fejre 100 års jubilæum. Hos De Kongeblå er det derfor med stor glæde, at kunne ønske Malerfirmaet H. Friedmann & Søn tillykke med deres 100 års jubilæum. En virksomhed, der ligesom De Kongeblå, er baseret på en flot historie og stolte traditioner.

Malerfirmaet er et lille familieforetagende fra Gentofte, som har malet sit navn med store bogstaver på
den sjællandske malerscene. Firmaet blev startet op af den polske flygtning og maler Feival Friedmann i 1915 og er siden gået iarv i generationer. I 1995 overtog malermester Kurt Enevoldsen firmaet. Han startede som lærling i det traditionsrige firma i 1960.

I dag sidder Kurt Enevoldsen stadig i direktørstolen, som han nu er ved at give videre til en ny generation Jesper Kokholm Kristensen, der har været i virksomheden siden 2004 skal inden længe skal overtage posten som direktør.

Kærlighed til malerfaget
I dag udfører H. Friedmann & Søn A/S opgaver af meget forskellig art ”Det er faktisk lige fra fru Jensens køkkenloft til store entrepriser på 10-15 millioner kr. Vi kan det hele”, siger Kurt Enevoldsen. Og planen er også, at det skal forsætte i fremtiden baseret på firmaets filosofi,n emlig troen på, at det lykkes, håbet for bedre tider og kærligheden til malerfaget.

Måske det netop er hér, man skal finde grunden til, at firmaet den 21. oktober kan fejre 100 års jubilæum. Og Kurt Enevoldsen er helt sikker på, at firmaet vil eksistere længe endnu, og efter at have svævet i, hvad der ligner drømmen om fremtiden i nogle sekunder, uddyber han: ”Vi skal nok blive 200 år. I de første 100 år har der været fire ejere. Nu tager Jesper de næste 30 år.”

Stort tillykke!