Tauber og Fosgaard med mod Næstved

Lyngbys vikinger er igen tilbage i vante rammer, når de i aften får besøg af Næstved i Bet25 Ligaens niende spillerunde. Gæsterne møder op med en frisk sejr i bagagen, efter de i søndags besejrede FC Vestsjælland 2-0 på udebane. Her blev begge mål scoret af Mikkel Rygaard Jensen, der har stået for halvdelen af holdets seks ligamål i denne sæson, så Lyngby-spillerne gør nok klogt i at holde et vågent øje med klubtopscoreren.
Mål har ellers været lidt af en mangelvare for Mogens Kroghs tropper i denne sæson, og det har flere gange kostet point. Både Helsingør, Vendsyssel og Vejle har således besejret oprykkerne med et enkelt mål, mens den tidligere Brøndby-legende oven i købet har måtte se sit mandskab indkassere scoringer i tillægstiden tre gange i denne sæson. De mange pointtab har efterladt Næstved med blot to sejre i sæsonen, som kom i sæsonpremieren mod Horsens og i seneste kamp mod FC Vestsjælland. Derimellem tabte sydsjællænderne fem kampe i træk, inden det blev 1-1 mod FC Roskilde, hvilket samlet set rækker til syv point for otte kampe og en øjeblikkelig placering som nummer 10 i rækken.
Mens gæsterne kommer med fornyet selvtillid til Lyngby Stadion, er det en helt anden dagsorden, der er på blokken hos De Kongeblå. Seneste kamp endte med et 2-0-nederlag hos FC Roskilde, hvilket var sæsonens tredje nederlag på udebane. Hjemme på Lyngby Stadion er historien imidlertid en noget anden. Her har De Kongeblå været særdeles suveræne med fire sejre af fire mulige og en målscore på 9-3, og med det seneste nederlag i baghovedet bør det være nogle toptændte Lyngby-spillere, der er klar til kamp, når dommer Lars Skibild Jensen fløjter i gang klokken 20.45.
På skadesfronten er der opløftende nyt, da både fløjdynamoen Lasse Fosgaard og anfører Mathias Tauber er blevet deres skader kvit. Tauber spillede senest i 4-1-sejren over FC Helsingør, mens Fosgaard har været ukampdygtig siden 3-1-nederlaget på udebane mod FC Fredericia for en lille måneds tid siden. Cheftræner David Nielsen og assistent Thomas Nørgaard har til opgaven mod Næstved valgt 19 navne, hvoraf 1 sorteres fra en time før kampstart.
Opgøret sparkes igang på Lyngby Stadion klokken 20.45 – køb din billet ved at klikke her!
Lyngbys trup mod Næstved:
1. Viktor Noring (GK), 16. Andreas Larsen (GK), 2.Thomas Guldborg Christensen, 3. Michael Lumb, 4. Mathias Tauber, 7. Jesper Christjansen, 8. Oke Akpoveta, 9. Lasse Fosgaard, 10. Surprise, 11. Danilo Arrieta, 14. Philip Rasmussen, 15. Jeppe Kjær, 17. Casper Højer Nielsen, 19. Dennis Sørensen, 20. Jeppe Brandrup, 21. David Katz Boysen, 24. Thomas Sørensen, 25. Daniel Jensen, 26. Frederik Gytkjær.