Landsholdsfodbold til Curovic Bruun og Kaalund

Lyngbys unge talenter Adnan Curovic og Jacob Bruun har været afsted med U16-landsholdet til to udmærkede kampe – forude venter stærke uofficielle testkampe.
U16-landsholdet har på det seneste været en tur i Ungarn, hvor to testkampe mod værtsnationen ventede. Det resulterede i to uafgjorte resultater på samlet 5-5 – med i truppen var to bidrag fra Lyngby Boldklub, idet både Adnan Curovic og Jacob Bruun Larsen var med på turen.
I den første kamp spillede de to nationer 2-2. Både Jacob Bruun og Adnan Curovic startede inde for Danmark, og sidstnævnte havnede en smule uheldigt i fokus, da han efter 53 minutter modtog sin anden advarsel efter en ellers rigtig fin indsats for Danmark.
Det var da heller ikke værre, end at Adnan Curovic endnu engang var at finde i startopstillingen i det andet opgør. Her sluttede det målrigt med hele 3-3. Jacob Bruun Larsen blev skiftet ind i pausen, mens Adnan Curovic spillede næsten hele kampen. Alt i alt en rigtig fin landsholdsomgang – og der er mere i vente for d'herrer Curovic og Bruun.
Den næste U17-landsholdstrup er nemlig allerede udtaget. DBU har fået muligheden for to uofficielle testkampe mod akademiet ASPIRE i Qatar, der lægger faciliteter til mødet. Også en kamp mod brasilienske Palmeiras venter – og med i truppen er altså både Adnan Curovic og Jacob Bruun Larsen.
Også U18-landsholdet skal et smut til Qatar, og her er Mads Kaalund en del af truppen. Det bliver altså med 3 Lyngby-spillere i flyet, når turen går til Qatar fra den 26.-28. maj.