Nyt lokalopgør venter de kongeblå

Lyngby Boldklub tørner lørdag eftermiddag sammen i et nyt lokalopgør – denne gang på udebane, hvor modstanderen er Brønshøj. Johan Lange har udtaget sin trup til opgøret, hvor David Boysen er i karantæne.
Bo Henriksens Brønshøj-mandskab er modstanderen, når de kongeblå lørdag eftermiddag løber på banen i 12. spillerunde i NordicBet Ligaen. "Hvepsene" har fået en ganske udmærket start på sæsonen, hvor man med et relativt nyt hold har høstet 13 point i de hidtidige 11 kampe. 3 af pointene kom i hus mod netop Lyngby i sæsonens første møde, hvor Bo Henriksen ledte sit mandskab til en sejr på 3-1 på Lyngby Stadion.
Det nederlag er Lyngbys eneste på hjemmebane i denne sæson, hvor man hjemme har vundet de 5 øvrige liga-kampe, man har deltaget i. Ude er historien lidt en anden, men efter en god periode kan Lyngby måske få forløst spillet og hente resultaterne denne lørdag. Tingbjerg Ground er som regel et svært sted at spille, men Lyngby har alligevel prøvet at vinde på stadionet ved Utterslev Mose. Det skete i sidste sæson, hvor de kongeblå i 17. spillerunde snuppede en 1-0-sejr.
Siden er der sket lidt på begge mandskaber, der har oplevet en relativt stor udskiftning. Blandt andet har Rasmus Minor som bekendt taget turen fra Brønshøj til Lyngby, og det bliver med garanti endnu en speciel oplevelse for den store midterforsvarsspiller, der er meldt fuldtstændig klar til opgaven.
Lyngby-træner Johan Lange må til kampen til gengæld se bort fra offensivprofilen David Boysen, der fik et karantænegivende gult kort mod sin tidligere klub AB Gladsaxe. Også Andreas Granskov må se kampen fra tribunen, da angriberen fortsat er ukampdygtig på grund af en skade.
Der er kick-off på Tingbjerg Ground i Brønshøj kl. 15.00.¨
Lyngbys trup mod Brønshøj:
1. Nicklas Højlund, 2. Mathias Mejer Knudsen, 4. Mathias Tauber, 5. Rasmus Nielsen, 6. Rasmus Minor Petersen, 7. Dennis Cagara, 9. Lasse Fosgaard, 11. Patrick Mortensen, 12. Mads Pedersen, 14. Philip Rasmussen, 16. Lukas Fernandes, 17. Morten Koch, 18. Jeppe Tverskov, 19. Sebastian Lassen, 20. Jeppe Brandrup, 22. Bror Blume, 26. Frederik Gytkjær