Southampton ser frem til GF Cuppen

På mandag starter årets GF Cup i Lyngby, og det er en turnering som mange ser frem til. Også i udlandet, hvor den engelske Premier League-klub Southampton deltager for fjerde år i træk.

Den 23. udgave af GF Cuppen sparkes igang på mandag. En af deltagerne i turneringen er Southampton fra Premier League. Dermed er klubben på papiret den største i GF Cup regi anno 2013. Matthew Crocker, der er Academy Manager og står i spidsen for delegationen til Danmark, glæder sig til turneringen: "Vi bruger turneringen som en del af vores opstart og timingen er helt perfekt. Kampene er anderledes end dem vi spiller derhjemme, så det giver os en unik mulighed for at se vores spillere an og teste dem i nye omgivelser" fortæller Matthew Crocker.

På Southamptons akademi er man vant til at se nogle af de største af morgendagens stjerner. Akademiet har stillet underlag til rådighed for stjerner som Theo Walcott, Matthew Le Tissier, Alan Shearer og den måske mest hypede fodboldspiller det seneste år, Gareth Bale. Der er med andre ord gode chancer for at få et tidligt glimt af morgendagens stjerner – og faktisk er et af Southampton-talenterne fra sidste års GF Cup, venstrebacken Luke Shaw, netop blevet belønnet med en 5-årig kontrakt og en plads i Southamptons Premier League-trup.

Der venter med andre ord en stor opgave for Southamptons modstandere. Matthew Crocker glæder sig meget til kampene, som han mener har mere intensitet end træningskampene i hjemlandet: "Kampene er meget intense og spændende, for her spiller vi rent faktisk om noget. Vi bliver matchet på et højt niveau og vores spillere får lov at møde hold, der er et enkelt eller to år foran vores eget Det udfordrer spilleren og giver en høj standard" lyder det fra Matthew Crocker, der også ser frem til at ryste holdet sammen på turen til Danmark:

"En uge væk hjemmefra er godt for holdet og for gruppen af spillere. Det er vigtigt at vi bliver sammentømrede og bliver testet godt og grundigt. Det gavner os fremadrettet og vi glæder os meget til turneringen. Lyngby er gode værter og det er en lille, meget imødekommende klub med en god ånd som man mærker øjeblikkeligt" forklarer Matthew Crocker afslutningsvis.
Skulle man få lyst til at opleve Southampton i aktion, så træder den engelske storklub ind i turneringen tirsdag den 30. juli, hvor holdet møder AB i U19-rækken.