Johan Lange: Ting tager tid

Johan Lange debuterede på sidelinjen som cheftræner, da de kongeblå torsdag aften tabte 0-2 ude mod HB Køge. Lyngbys nye cheftræner ærgrer sig over kampen og resultatet.
Lyngby-træner Johan Lange debuterede i spidsen for de kongeblå, da NordicBet Ligaen torsdag aften blev sparket i gang. For Lyngbys vedkommende var det bestemt ikke noget ønskeresultat, idet de kongeblå tabte med 2-0 til HB Køge – og det satte også sit præg på Johan Langes humør efter kampen:
”Vi er selvfølgelig drøn-skuffede. Vi leverer en dårlig præstation og taber fuldt fortjent. Vi har haft en god opstart synes vi, hvor vi selvfølgelig har talt om, hvordan vi reagerer når der er modgang. Der må vi så desværre erkende, at i stedet for at vi spillede mere kollektivt, så kom vi til at spille mere individuelt. Derfor spiller vi under det niveau, som vi selv mener vi er på” lyder det fra Lyngbys nye cheftræner.
Johan Lange minder dog samtidig om, at de kongeblås førstehold er inde i en proces, hvor man skal bygge et nyt hold op: ”Havde vi vundet, så var der helt sikkert stadig ting som skulle rettes. Nu taber vi, og så er der selvfølgelig også ting som skal ændres. Men vi er i gang med en proces, hvor vi er ved at spille et hold sammen og hvor kun en lille håndfuld a markspillerne i dag var blandt de faste startere i sidste sæson” fortæller Johan Lange og fortsætter:
”Der må man have den fodboldfaglige respekt for tingene, for ting tager tid. Og det er der vi er. Vi skal fortsætte med at arbejde med de faser af spillet, for som vi også så i dag, så er der mange af de ting vi gerne vil, som endnu ikke sidder på plads. Så det skal vi arbejde videre med”.
Lyngbys næste opgave i NordicBet Ligaen er endnu en torsdagskamp – denne gang mod Vejle Boldklub.