Yurary og Johannesen med U20-landsholdet til Milk Cup

Lyngbys Yussuf Poulsen og Nicolai Johannesen er i næste uge i Nordirland med U20-landsholdet, der deltager i den traditionsrige turnering Milk Cup.
Det danske U20-landshold deltager igen i år i den nordirske turnering Milk Cup, hvor Danmark oven i købet er forsvarende mestre efter sidste års triumf. Holdet er under ledelse af U21-landstræner Morten Wieghorst, der blandt andet bruger turneringen til at se potentielle U21-landsholdsspillere an på nærmeste hold.
I år er ingen undtagelse og også i 2012 har repræsentanter fra Lyngby Boldklub fundet vej til de udvalgte i spillertruppen. I år drejer det sig om angriberen Yussuf Yurary Poulsen samt forsvarsspilleren Nicolai Johannesen, der begge er rutinerede i landsholdssammenhæng, men også fortsat mangler deres debut på U20-niveau.
Nicolai Johannesen er med 37 U-landskampe blandt de mest rutinerede i truppen, der kun tæller en enkelt debutant. Yussuf Poulsen er i øvrigt den mest scorende landsholdsspiller i truppen sammen med FCKs Andreas Cornelius. Seks scoringer i 27 kampe står Lyngby-angriberen noteret for.
Danmark åbner turneringen den 21. juli med en kamp mod USA, hvorefter modstanderen hedder Chile to dage senere. Turneringen sluttes af med en placeringskamp – forhåbentlig finalen – den 26. juli, hvorefter de to Lyngby-spillere returnerer til de sidste sæsonforberedelser i Lyngby Boldklub.