Lyngby fik ingen point med hjem fra Hobro

Foto: fodboldbilleder.dk

De Kongeblå tabte 3-0, da de besøgte oprykkerne fra Hobro. Personlige fejl og omstillinger kostede dyrt for David Nielsens mandskab.
Lyngby var på en svær opgave, da de havde taget turen til Hobro. Oprykkerne havde nemlig set gode i starten af sæsonen, hvor De Kongeblå derimod havde haft svært ved at få point på kontoen. Det var fine forhold i Nordjylland, hvor kampen skulle spilles. Godt vejr og flot fremmøde på det intime stadion.
Hjemmeholdet startede også bedst. Der var spillet mindre end et minut, da den tidligere Lyngby-spiller Hammershøj-Mistrati fik kampens første mulighed med et langskud, som dog gik forbi Mikkel Andersens mål. Hobro-spillerne holdt fast i presset og de første minutter foregik udelukkende på Lyngbys banehalvdel. De stod dog fint imod og fik langsomt spillet sig ind i kampen.
Hobro overlod herefter meget af spillet til Lyngby, som var mest på bolden, men Thomas Thomasbergs mandskab lurede til gengæld på omstillinger, hvor lynhurtige Quincy Antipas var en stor trussel. Efter 17 minutter fik Hobro kampens første store chance, da Danny Olsen lagde et indlæg ind, der havnede hos Edgar Babayan, som flugtede til bolden, men Mikkel Andersen i Lyngby-målet var på plads med en flot redning.
Netop på en omstilling fik Hobro en stor dobbelt-chance. Thomas Sørensen mistede bolden til Pål Alexander Kirkevold, han afsluttede med venstrebenet, men igen var Mikkel Andersen på plads. Det var han også på returen, hvor Vito Hammershøj-Mistrati burde have bragt Hobro foran.
Lyngby var måske mest på bolden, men de kom ikke frem til chancer. Det gjorde Hobro til gengæld, og midtvejs i første halvleg skulle David Nielsens mandskab være glade for, at stillingen fortsat var 0-0.
Den gik dog heller ikke meget længere. Efter et fint Hobro angreb, havnede bolden hos Quincy Antipas, der vendte rundt på en tallerken og sparkede bolden sikkert i nettet. 1-0 til Hobro, og et Lyngby-mandskab med ryggen mod muren.
Det var også stillingen, da de to hold gik til pause. I en første halvleg, som Lyngby-spillerne ikke kommer til at huske tilbage på med glæde. Det kan Hobro til gengæld. De spillede med tro og optimisme og kunne sagtens have gået i omklædningsrummet med en større føring.
Lyngby-spillerne fik deres bedste mulighed i det første minut af anden halvleg, da Jesper Christjansen trykkede af langt ude fra. Det skabte dog ikke de store problemer for Jesper Rask i Hobro-målet. Kort efter havde Lyngby en fin chance med et frispark fra en god position, men Mikkel Rygaards ellers gode venstreben svigtede – og bolden havnede i favnen på Jesper Rask. De Kongeblå så bedre ud fra starten af anden halvleg. Der var mere fart i spillet og de virkede til at have fået troen på egne evner tilbage.
Halvvejs inde i anden halvleg var Lyngby meget tæt på udligningen. Jesper Christjansen blev sendt i dybden af Mikkel Rygaard og den løbestærke midtbanespiller afsluttede prompte. Det forsøg blev rettet af, og det var derfor en prisgivet Jesper Rask i Hobro-målet, der kunne se forsøget gå snært over mål.
Der var langt imellem muligheder til Hobro, men med lidt mere end 20 minutter tilbage trykkede en velspillende Vito Hammershøj-Mistrati af fra distancen, og det var kun få centimeter, der forhindrede ham i at score sit først mål i Superligaen.
Jeppe Brandrup, der har siddet ude i de sidste par runder med en skade, var tæt på, efter at han blev skiftet på banen. Han forsøgte sig på akrobatisk vis efter en dødbold, men bolden gik forbi Hobro-målet.
De Kongeblå spillede en hæderlig anden halvleg, som var flere niveauer bedre end deres første, men med få minutter tilbage af kampen var stillingen altså fortsat 1-0 til hjemmeholdet, Hobro.
Kampen blev definitivt lukket i overtiden, da Mikkel Pedersen erobrede bolden fra Jesper Christjansen. Hobro-spilleren løb direkte mod målet, inden han spillede den på tværs til en helt fri Pål Alexander Kirkevold, der let kunne sikre hjemmeholdet de tre point. Kort efter kunne Nordmanden igen juble med hjemmepublikummet, da Casper Højer Nielsen mistede bolden. Kunne Hobro-angriberen nemlig uden problemer score sit andet mål i overtiden. En trist resultat for Lyngby, der tabte med 3-0 til Hobro.

Match Facts:
Hobro IK – Lyngby Boldklub 3-0 (1-0)
1-0 Quincy Antipas (30)
2-0 Pål Alexander Kirkevold (90+)
3-0 Pål Alexander Kirkevold (90+)
Lyngbys startopstilling:
1. Mikkel Andersen (GK) – 9. Lasse Fosgaard (<-> 17. Casper Højer Nielsen (87)), 30 Hallgrimur Jonasson, 24. Thomas Sørensen (c), 3. Michael Lumb – 5. Martin Ørnskov (<-> 20. Jeppe Brandrup (74)), 7. Jesper Christjansen – 22. Bror Blume, 10. Mikkel Rygaard, 19. Kristoffer Larsen (<-> 26. Gustav Marcussen (78)) – 15. Jeppe Kjær
Ikke benyttet: 16. Andreas Larsen, 2. Thomas Guldborg Christensen, 28. Oliver Kjærgaard, 32. Simon Vollesen
Advarsler:
Mikkel Pedersen, Danny Olsen – Hobro IK