De kongeblå talenter viste sig flot frem i italiensk træningsturnering

Foto: fodboldbilleder.dk

U13 og U15 imponerede i Pordenone
U13- og U15-talenterne er netop hjemvendt fra en træningsturnering i Pordenone i Italien, hvor de kongeblå talenter imponerede ved at slutte på henholdsvis tredje- og andenpladsen
De Kongeblås U13- og U15-hold drog langfredag mod Pordenone i Italien til en træningsturnering, hvor der frem til tirsdag ventede et intenst program med masser af kampe og rejsetid. Efter tidlig afrejse fra Kastrup Lufthavn fredag morgen skulle U15-talenterne allerede i aktion mod BATE Borisov på ankomstdagen, men det slap de trods alt fornemt fra med en fin 3-1-sejr.
Næste dag skulle begge de talentfulde mandskaber så i aktion to gange, og her lagde de yngste fra land. Det slap de mindre godt fra, for på trods af en 2-0-føring måtte U13-holdet se sig besejret 4-2 af det lokale hold Rosá Treviso. U15 var kort efter i aktion for anden gang på turen, hvilket resulterede i en 1-1-deler mod et andet lokalt hold, Fiume Bannia, og dermed var kniven for struben inden begge holds sidste gruppekamp.
U13 skulle bruge en sejr for at avancere til kvartfinalerne, mens U15 kunne nøjes med uafgjort for at nå ottendedelsfinalen, og i begge tilfælde var modstanderen brasilianske Brasil Sul. De kongeblå talenter viste imidlertid stort overskud og leverede varen under pres med en 2-1-sejr til U13 og en 5-0-triumf for U15, hvorfor begge hold derfor kunne begynde forberedelsen til knockoutfasen næste dag.
Den startede for U13-holdets vedkommende med en kvartfinalesejr på 5-0 over Donatello Udine, men dernæst rendte Lyngby-talenterne desværre ind i et nederlag mod Dinamo Zagreb i semifinalen. Det betød bronzekamp, og her var der ikke kun sejren, men også revanche at spille om, da modstanderen var Rosá Treviso fra gruppespillet. De Kongeblå viste dog klassen og fik deres revanche samt en bronzemedalje efter en flot 3-0-sejr mod det lokale hold.
U15 påbegyndte knockoutfasen med en kamp mod San Doná, som gik i straffesparkskonkurrence, hvor Lyngby-talenterne sejrede 8-7, selvom de italienske modstandere undervejs havde tre matchbolde. Den erfaring blev vigtig for De Kongeblå, for i kvartfinalen mod Empoli endte det også i straffesparkskonkurrence efter 1-1 i ordinær tid – og igen viste Lyngby-spillerne kynisme og hjemtog sejren.
I semifinalen ventede så Partizan Beograd, og med en sejr på 1-0 spillede talenterne sig i turneringens finale, som fandt sted mandag eftermiddag. Her var modstanderen Atalanta, men desværre viste italienerne sig for stærke, og de sejrede derfor 3-1. Ikke desto mindre en utrolig flot indsats af både U13- og U15-holdene, som altså fik henholdsvis bronze og sølv, og ikke mindst fik vist de kongeblå farver frem i italienske Pordenone mod yderst kompetente modstandere.
Næste opgave for de to talentfulde mandskaber er allerede i weekenden på dansk grund, hvor U13 møder KB, og U15 møder Farum.