Lyngby storsejrede i Herfølge

Lyngby var nådesløse fredag aften i Herfølge mod HB Køge. De Kongeblå vandt med 7-1 efter mål fra David Boysen, Kristian Lindberg, Frederik Gytkjær og Lee Rochester.
Fredag aften var Herfølge badet i lys fra masterne på SEAS NVE Park. De lokale helte fra HB Køge tørnede sammen med Lyngby, men det blev ikke nogen god aften for hjemmeholdet, der nærmest blev kørt over af et oplagt Lyngby-mandskab. Efter en jævnbyrdig start fik David Boysen kampens første chance, og uden meget betænkningstid smækkede kantspilleren bolden i nettet til en Lyngby-føring på 1-0. Da var der spillet kun seks minutter.
Det var imidlertid blot starten til 20 minutter, der stod David Boysen på. Trods et fint forsøg til Philip Zinckernagel var det igen Lyngby, der kunne juble. Et indlæg gik ellers lidt for langt, men David Boysen fik den, spaserede let forbi en forsvarsspiller og med et glimt af arrogance lagde han den over hovedet på Frederik Due til 2-0.
Og blot to minutter senere holdt Lyngby godt fast i kuglen efter et hjørnespark. HB Køge kunne ikke cleare, og så kunne Frederik Gytkjær lægge et indlæg videre til Boysen med brystet – 3-0 og hattrick fra kantspilleren på 21 minutter. Og en lang aften var i vente for "Svanerne".
8 minutter senere var Frederik Gytkjær på dribletur foran feltet, et fint træk ind i boksen og en tackling fra Alpha Ba senere pegede dommeren på pletten trods protester fra hjemmeholdet, der argumenterede for at Gytkjær havde mistet balancen inden tacklingen. Straffesparket stod, og fra 11-meter-pletten scorede Kristian Lindberg sit første ligamål til 4-0 – stillingen ved pausen.
Der blev talt med store ord i det ene omklædningsrum, mens man i det andet aftalte at fortsætte derudaf. Og ordren blev fulgt, hvilket resulterede i scoringen til 5-0 – signeret af indskiftede Lee Rochester, der efter en omstillingen og en smart Kristian Lindberg-vending tørt huggede bolden i mål. HB Køge kom længere frem efter målet og Lyngby var tilfredse. Det gav lidt løse chancer til Søren Henriksen og Rasmus Nielsen – men det var i den anden ende at det var konstant farligt.
Frederik Gytkjær fik således en stor chance efter 65 minutter, men på trods af godt småspil blev afslutningen lidt svag. Det gjorde dog ikke det store, for Gytkjær tog revanche med otte minutter igen. En god omstilling sendte indskiftede Jesper Christjansen afsted i højre side. Han fandt Gytkjær foran mål, der elegant scorede til 6-0.
Hen mod slutningen kom yderligere to scoringer – først fik Lyngby igen chancen fra 11-meter-pletten og denne gang var det David Boysen, der sikkert eksekverede og dermed scorede sit mål nummer 4 i kampen. I tillægstiden fik hjemmeholdet pyntet en smule med Sylvester Seeger-Hansens scoring til 1-7, men det ændrer ikke på tre fakta: Lyngby vinder fortjent med 7-1. David Boysen er nu delt topscorer i ligaen. Og Lyngby er alene i spidsen af 1. division!
Match Facts:
HB Køge – Lyngby BK 1-7 (0-4)
0-1 David Boysen (6), 0-2 David Boysen (24), 0-3 David Boysen (26), 0-4 Kristian Lindberg (str. 35), 0-5 Lee Rochester (53), 0-6 Frederik Gytkjær (82), 0-7 David Boysen (str. 89), 1-7 Sylvester Seeger-Hansen (90+1)
Lyngbys startopstilling:
1. Nicklas Højlund – 20. Jeppe Brandrup (<-> 15. Lee Rochester (46)), 24. Thomas Sørensen (c), 12. Mads Nordam (<-> 6. Rasmus Minor Petersen (74), 2. Mathias Mejer Knudsen – 13. Vito Hammershøy-Mistrati, 14. Philip Rasmussen (<-> 7. Jesper Christjansen (61)) – 9. Lasse Fosgaard, 26. Frederik Gytkjær, 21. David Katz Boysen – 19. Kristian Lindberg
Ikke benyttet: Kristian Joensen, Bror Blume, Casper Højer Nielsen, Valon Ljuti
Advarsler: