Filip Panjeskovic dansk anfører i U17-landsholdssejr

Det danske U17-landshold har den seneste uge været på træningstur på Cypern, hvor talentfulde Filip Panjeskovic igen var en del af truppen på U17-landsholdet. Her ventede to testkampe som begge var mod Grækenland, hvor Panjeskovic bar anførerbindet i kampene mod grækerne. Kampene blev spillet på Cypern, da Sotira Municipal Stadium og GSZ Stadium lagde græs til kampene under de varmere himmelstrøg. Efter en uafgjort og en sejr er Panjeskovic stadig ubesejret for det danske U16- og U17-landshold ifølge dbu.dk’s statistikker i hele 14 kampe!

Oplev stemningen på Lyngby Stadion
Køb billet til Lyngby – Esbjerg HER!

Danmark vinder 2-0 efter effektiv anden halvleg
Første kamp af to imod Grækenland for det danske U17-landshold var uden Filip Panjeskovic i startopstillingen. Her så den kongeblå midtstopper de to hold gå til pause med stillingen 0-0, inden Panjesovic kom på banen i det 63. minut få minutter efter Danmark var kommet i front med 1-0. Her var det unge talent med til at sikre sejren for Danmark, som sluttede 2-0 til Danmark på mål af KBs William Bøving og Silkeborgs Eskild Dahl.

Danmark 2-0 Grækenland
D.14 januar, Sotira Municipal Stadium, Cypern

Panjeskovic med fra start og bar anførerbindet i dansk sejr
Kun få dage efter det første møde med Grækenland skulle Panjeskovic og U17-landsholdet igen op imod grækerne i en kamp, som bød på masser af scoringer for begge mandskaber. Lyngby-talentet startede på banen og var tilmed anfører i en kamp, som Danmark startede godt ud. Her bragte Danmark sig i front med 1-0 til pausen, en stillingen som danskerne øgede til 2-0 i det 48′ minut og 3-0 i det 53′ minut. Dermed lignede det en sikker sejr, men grækerne ville det anderledes. Efter en slutspurt endte kampen med 3-2 til Danmark, da holdet lukkede mål ind i det 85′ og 90′ minut af kampen.

Danmark 3-2 Grækenland
D.17 januar, GSZ Stadium, Cypern

Bliv vinter klar i Lyngby Shoppen – Find dit merchandise gennem linket
Shop dit merchandise her

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.

Foto (C): DBU