Undgå kæmpebøder: Har din virksomhed tjek på loven om digital markedsføring?

Undgå kæmpebøder: Har din virksomhed tjek på loven om digital markedsføring?
 
Digital markedsføring hitter i enhver type virksomhed, men som erhvervsdrivende skal du være særligt opmærksom på lovgivningen. Ellers risikerer du at betale dyrt for overtrædelser. Læs med og undgå kæmpebøder med en uddybende gratis guide fra Stokholm & Lindegaard Advokater. 

Der er mange fordele ved at benytte sig af digital markedsføring. Du kan nå potentielle kunder lettere og billigere, og du har mulighed for at kunne interagere aktivt med personer, der har interesse i din virksomhed.
Derudover er det let og nemt at kaste sig ud i digital markedsføring på platforme som sociale medier, men det kan også hurtigt blive en jungle og du kan let træde ved siden af. Hvor farligt kan det egentligt blive for dig som erhvervsdrivende?

Fik bøde på 2 millioner kroner
I en sag om ulovlig udsendelse af e-mails og sms-beskeder blev et teleselskab idømt en bøde på 2 millioner kroner i 2003, fordi selskabet havde sendt reklamematerialet til 48.000 modtagere – uden at modtagerne havde givet samtykke til at modtage disse e-mails og sms-beskeder.
Kæmpebøden skyldtes også, at virksomheden havde upassende udsagn om andre erhvervsdrivende.
 
Gratis Guide: Få tjek på lovgivningen om digital markedsføring
Stokholm & Lindegaard advokater har samlet en gratis guide i form af en 6-siders White Paper, der giver dig viden om markedsføringsloven i forbindelse med digital markedsføring.

I guiden kan du få viden om spamforbuddet, hvilke krav der er til udsendelse af reklamemails, sms’er mv. og hvordan sociale medier spiller ind. Du får også flere forskellige eksempler på cases, hvor virksomheder er blevet idømt bødestraf for udsendelse af digital markedsføring.

 

Top