Ungdomsweekend: Endnu en gang blev løverne nedlagt

Der var fire kongeblå hold i aktion fra vores akademi i den forgange uge, og der var nogle flotte resultater, hvor U14 nedlagde løver, og U13-holdet vandt deres første 11-mandskamp. I kan læse om alle opgørene her.
Ungt U17-hold måtte se sig besejret
De kongeblå U17-drenge skulle op imod Randers, og de kom tidligt foran 1-0, men herefter lukkede de tre standarder ind og var derfor bagud 3-1 ved pausen. Der kom dog spænding med fem minutter igen, da Alexander Petræus fik reduceret. Der blev dog ikke scoret mere i opgøret, og derfor endte den 3-2 til hestene.
U17: Randers FC – Lyngby Boldklub 3-2
0-1 William Maretti
2-3 Alexander Petræus
Uafgjort i tæt kamp mod Brøndby
U15 spillede søndag sidste turneringskamp i efteråret mod Brøndby på hjemmebanen. Første halvleg bar præg af at de Kongeblå havde svært ved at komme ud af Brøndby’s pres, og derfor foregik meget af spillet på U15-drengenes banehalvdel. Brøndby bragte sig også tidligt i kampen foran 1-0 på direkte hjørnespark. I starten af anden halvleg kom der dog balance i regnskabet, da U15-drengene udlignede til 1-1 efter en god bolderobring. Herfra bølgede kampen frem og tilbage, men det forblev dog ved stillingen 1-1.
U15: Lyngby Boldklub – Brøndby IF 1-1
1-1 Selvmål
U14 nedlagde løver
Udeholdet fra København startede kampen bedst og havde bolden meget. De Kongeblå var farlige på omstillinger, og det var en omstilling efter 15 minutter, der bragte hjemmeholdet foran 1-0.
Som kampen skred frem blev U14 også langt bedre på bolden og var på flere parametre det bedste hold i anden halvleg. Derfor sluttede sluttede opgøret også helt fortjent 4-1 til Lyngby-drengene. Flot sejr.
U14: Lyngby Boldklub – KB 4-1
1-0 Mads Beyer
2-0 Tobias Landström
3-0 Mads Beyer
4-0 Charlie Lindgreen
U13 spillede første 11-mandskamp
Kampen var opsat med 3 x 25 min halvlege for at give rigeligt med spilletid og drengene erfaring med det nye spilformat. Kampen bar præg af mange nye oplevelser (større bane, flere spillere på banen osv.). Dette skabte en til tider rodet kamp, men dog også med mange fine momenter, både ift. at skabe chancer og forsvare sig. U13 endte med at tage sejren, 2-1, i en tæt affære mod Helsingør.
U13: Lyngby Boldklub – FC Helsingør 2-1
1-0 William Morhorst
2-0 Noah Kretzschmar

Læs også: Kongeblå talenter udtaget til U21-, U19- og U18-landsholdet
Læs også: Landsholdsopsamling: Kongeblå talenter med i vellykkede kvalifikationer til Elite Round
Se også: SAMMEN FOR LYNGBY – 2. AFSNIT
Læs også: Fire kongeblå talenter udtaget til U16-landsholdet
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.
Foto (c) Rudi Dalsgaard