Landsholdsopsamling: Kongeblå talenter med i vellykkede kvalifikationer til Elite Round

I oktober havde vi hele fire spillere afsted med forskellige danske ungdomslandshold, hvor Oskar Snorre var afsted med U21-landsholdet, og de skulle spille vigtige EM-kvalifikationskampe mod Polen og Færøerne. Gustav Marcussen havde pakket tasken for at tage afsted med U20-landsholdet, hvor der ventede to venskabskampe mod Rusland og Sverige. Adam Sørensen skulle sammen med U19-landsholdet spille tre kvalifikationskampe frem mod Elite Round i foråret. Det samme skulle Jonathan Ægidius, der var afsted med U17-landsholdet, som også havde to venskabskampe mod Tyskland på programmet. I kan læse om alle kampene og resultaterne her.
U21-landsholdet kvalificerede sig til næste års EM-slutrunde!
Oskar Snorre var i oktober afsted med U21-landsholdet, da de skulle spille de afgørende EM-kvalifikationskampe mod Polen og Færøerne, hvor den tidligere Lyngby-spiller Jacob Bruun Larsen også var i truppen. I begge kamp så Snorre til fra bænken, hvor de danske drenge startede med at spille 1-1 mod Polen, i en kamp hvor Jacob Bruun assisterede til den danske scoring. Dermed skulle der tre point til i sidste kamp mod Færøerne, hvis EM-kvalifikationen skulle være sikker. Der leverede det danske hold, og de vandt sikkert 3-0, hvor Jacob Bruun scorede til 1-0. Dermed er U21-drengene kvalificeret til næste års slutrunde, og der skal lyde et stort tillykke til Snorre, Bruun Larsen og resten af det danske hold.
I kan se højdepunkter og mål fra kampene her ved at klikke her.
Gustav Marcussen med i to kampe for U20-landsholdet
Gustav Marcussen var afsted med U20-landsholdet, som skulle spille to venskabskampe mod henholdsvis Rusland og Sverige, og han var med i begge opgør. De danske drenge startede mod Rusland, hvor ‘Gus’ var med fra start og spillede 70 minutter, og han kunne sammen med holdkammeraterne spille en 3-0-sejr hjem. I anden kamp fik Marcussen 30 minutter, i hvad der blev et 1-3-nederlag mod de svenske naboer.
Adam Sørensen og resten af U19-landsholdet kvalificerede sig til Elite Round næste år
‘Det Røde Lyn’ skulle sammen med resten af U19-landsholdet spille tre kvalifikationsakampe mod Finland, Estland og Italien, og der var billetter til Elite Round på spil. Det danske mandskab startede ud mod Finland, i en kamp der endte 0-0, og det var uden deltagelse af Adam Sørensen.
Han var imidlertid at finde i startopstillingen til anden kamp mod Finland, og man må sige han greb chancen, da han blev kåret til kampens spiller i kampen, som endte 3-0 til de rødhvide drenge. I sidste kamp ventede Italien, og det opgør endte 1-0 til italienerne, men det var stadig nok til at det danske U19-hold kvalificerede sig til Elite Round, der skal spilles i marts næste år. Så der skal lyde et stort tillykke til Adam og resten af mandskabet med den flotte præstation.
Du kan læse meget mere om alle ungdomslandsholdene ved at klikke her, hvor DBU har en dedikeret side til alle kampe og resultater.
Jonathan Ægidius og U17-landsholdet spillede sig også videre til Elite Round næste år
Den unge U17-målmand var udtaget til U17-landsholdet, der havde masser af kampe på programmet. Først og fremmest ventede to vensskabskampe mod Tyskland, hvor Jonathan Ægidius stod den første, der endte 1-1. I anden kamp tabte det danske hold 2-1 med Ægidius på bænken.
Herefter ventede tre kvalifikationskampe, hvor modstanderne var Georgien, Estland og Rusland. De danske spillere startede ud med Georgien, og det var med Lyngby-målmanden fra start. Kampen blev vundet med 3-1, hvilket var en god start for det danske mandskab. I anden kamp ventede Estland, og det var igen med Ægidius mellem stængerne, og opgøret blev vundet med overbevisende 5-2. I sidste kamp skulle det danske mandskab op imod Rusland, og denne gang startede Ægidius på bænken, hvor han kunne se de danske drenge vinde 1-0, og dermed var billetten til Elite Round i foråret sikret. Flot præstation af det danske hold og stort tillykke til dem.
Du kan sikre dig billet til næste hjemmekamp mod FC Fredericia søndag den 11. november, hvor der er kampstart kl. 13:45. Du kan købe billetter fra bare 70 kr. i forsalg. Det kan man købe ved at klikke her.
Vil du være en fast del af fællesskabet på Lyngby, så kan du købe sæsonkort til Lyngby Stadion, hvor vores nye abonnementssystem sikrer, at det giver mening at tegne uanset hvornår på sæsonen. du påbegynder det.
Se også: SAMMEN FOR LYNGBY – 2. AFSNIT
Læs også: Fire kongeblå talenter udtaget til U16-landsholdet
Læs også: 500 skønne vikinger har meldt sig ind i “De Små Vikinger”
Læs også: I dag starter eSuperligaen – Se med på Canal9 og Dplay
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.
Foto (c) DBU