Jeppe Kjær er ude resten af året

Vi må desværre bringe den kedelige nyhed at Jeppe Kjær er ude resten af efteråret med en skade, og tidshorisonten er indtil videre ude på ubestemt tid. Vi har snakket med den kongeblå angriber, der er sindssygt ærgerlig over at være ude, men som godt ved, at det er for hans eget bedste:
“For en måned siden fik jeg en bold i tindingen, som har vist sig at sætte sig som en hjernerystelse. Jeg troede ikke det var så slemt, så derfor meldte fra til den første kamp med håbet om at komme hurtigt tilbage. Men det har sidenhen vist sig at være mere kompliceret, end jeg troede. Jeg har forsøgt at starte op igen med med smålløb og cykling, men det har ikke gået så godt, som jeg håbede. Derfor har jeg i fællesskab med trænerteam og sundhedssektoren taget beslutning om ikke at spille mere i efteråret.” siger Kjær og fortæller videre:
“Det er svært med hjernerystelser, og det er meget individuelt, hvordan folk reagerer. Det er ikke en skade, jeg har haft før, så derfor har det været svært at forholde sig til, fordi jeg har jo virkelig gerne ville tilbage på banen og spille. Men det er blevet klart, at det er smartest at vente til det nye år, så jeg kan komme tilbage i den form og tilstand, som jeg gerne vil være, og trænerteamet har hele tiden vejledt mig og hjulpet mig så godt, som de kunne” lyder det fra den kongeblå angriber.
I sundhedssektoren er man ærgerlig over, at Jeppe ikke kan spille resten af året, da man ved, han så gerne vil tilbage, men hjernerystelser er en svær størrelse, som kan tage tid. Derfor er beslutningen for Jeppes eget bedste, så han kan få ro til at komme ordentligt tilbage, da man ikke må forcere skader som denne.
“Vi har hele tiden været opmærksomme på Jeppe, og hvordan hans krop reagerede på den dosering, vi gav. Hjernerystelser er en svær størrelse, og det er ikke noget, som skal forceres, derfor har det også hele tiden været små skridt, vi forsøgte os med. Vi tror på, at Jeppe kommer stærkere tilbage, hvis han får god tid til at komme sig, selvom han så gerne vil spille” siger klub-fysioterapeut Morten Carl.
Cheftræner Mark Strudal er ked af det på holdets og angriberens vegne, for han ved, hvor meget Jeppe selv gerne vil spille, samtidig med er han også en vigtig del  af holdet. Men Jeppes helbred er selvfølgelig førsteprioritet, og derfor er beslutningen blevet, som den er:
“Vi er kede af det på Jeppes vegne, for han er en vigtig del af holdet, og vi ville gerne have ham tilbage. Men i og med forløbet har trukket ud, så har vi i fællesskab besluttet, at det var bedst at sige, han kan være med efter nytår igen. Beslutningen er blevet taget for at give Jeppe ro, og der skal ikke være noget pres på ham. Nu skal han koncentrere sig om sit helbred, og vi hjælper ham selvfølgelig, alt vi kan” siger den kongeblå cheftræner.
Du kan sikre dig billet til næste hjemmekamp mod Fremad Amager onsdag den 24. September kl. 18.00. Du kan købe billetter fra bare 70 kr. i forsalg. Det kan man købe ved at klikke her.
Se også: SAMMEN FOR LYNGBY – 2. AFSNIT
Læs også: 500 skønne vikinger har meldt sig ind i “De Små Vikinger”
Læs også: Lyngby Boldlub går med i eSuperligaen
Læs også: GiG bliver partner i Lyngby Boldklub
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.
Foto (c) fodboldbilleder.dk