Lyngby Boldklub går med i eSuperligaen

Lyngby Boldklub er med blandt holdene, når der i november fløjtes op for et af de hidtil mest ambitiøse eSport-satsninger på konsolspillet FIFA. For første gang nogensinde skal de danske fodboldklubber duellere på den interaktive grønsvær i en eSuperliga.
Bag den nye eSuperliga står Divisionsforeningen med Superliga-klubberne og nedrykkere fra sidste sæson – heriblandt De Kongeblå – som spydspidser. I eSuperligaen dyster holdene over syv uger i regular season, hvorefter de bedste otte mødes i en playoff-turnering for at finde vinderen.
Hele turneringen dækkes intensivt af medierne, hvor Discovery har købt retten til at transmittere og streame udvalgte kampe.
”Vi har gennem hele 2018 været intensivt med på CS:GO og gør det rigtig godt, så det har været naturligt for os at tænke endnu mere eSport ind i vores klub. Sideløbende har vores FIFA-hold rejst landet rundt til turneringer og repræsenteret vores klubfarver, og nu er vi så klar til at tage et skridt mere og være med hvor det virkelig sker. For os at se er der tale om et endeligt gennembrud for FIFA-spillet som kommerciel eSport, og vi glæder os til at være med til og til at konkurrere med de andre klubber om titlen” fortæller Kristian Maimann, kommunikationschef i Lyngby Boldklub.
Et Lyngby-hold med velkendte ansigter
Lyngby Boldklub har forud for turneringen skrevet kontrakt med de tre FIFA-spillere, der via samarbejdet med Ambush eSport har repræsenteret De Kongeblå hele året. De tre spillere er nu købt fri og rykket over til Lyngby Boldklubs eSport-afdeling, der også tæller CS:GO-holdet Lyngby Vikings.
De tre spillere er Andreas Kaalby, Mohammed ’Mudi’ Hamze og Aldin Ismajlovic, der pt. rangerer som henholdsvis nummer 13, 38 og 48 på den danske FIFA-rangliste. I første udgave af eSuperligaen bliver det Andreas Kaalby og Aldin Ismajlovic, der skal repræsentere De Kongeblå farver.
”Aldin, Kaalby og ’Mudi’ er dygtige FIFA-spillere, der også har potentiale til at blive endnu bedre. Samtidig repræsenterer de nogle gode værdier, der flugter med vores klub, og derfor passer de på den måde ind i vores klubkultur. Vi glæder os til at se dem i eSuperligaen, og se om vi ikke kan talentudvikle os til at tage konkurrencen op i eSuperligaen” fortæller Kristian Maimann.
Der er frem til sommer planlagt to udgaver af eSuperligaen – den første sæson sparkes i gang mandag den 5. november og løber frem til den 17. december, hvor der er playoff.

Se også: VIDEO: Lyngby FIFA hold var med til Copenhagen Games
Læs også: Lyngby Vikings slutter 2’er i C4 ligaen – succesoplevelse og 3. plads ved Supreme Masters
Læs også: Invitation til fredagsbar med Friends of Lyngby, Birger Jørgensen og Mark Strudal
Læs også: Fremad Amager-kampen er flyttet til den 24. oktober kl. 18:00
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.