Overtidsscoring sikrede flot sejr på Jysk Park

På et kampklart Jysk Park i Silkeborg var De Kongeblå spillere i ilden mod et af topholdene i NordicBet Ligaen, da Silkeborg var værter. Silkeborg gik ind til kampen med en masse selvtillid efter fire sejre i streg.
Den første halve time var karakteriseret ved stor dominans i spillet for Silkeborg, og det var da også dem, der spillede sig frem til den første chance, da de havde et gennembrud i højre side og kom til en afslutning i feltet, der dog heldigvis sad lige på Thomas Mikkelsen i Lyngby-målet.
Efter godt og vel fire minutter havde Lyngby deres første forsøg, da Lindberg forsøgte sig fra kanten af feltet, men den sad desværre lige inden for Peter Friis-Jensens rækkevide.
Efter 10 minutter opstod kampens første rigtig store mulighed, da Silkeborg spillede sig igennem i venstre sider, og slog et indlæg til bagerste stolpe, hvor en SIF-spiller sparkede et hul i luften foran et ellers frit mål.

Du kan stadig købe sæsonkort til Lyngby Stadion, hvor vores nye abonnementssystem sikrer, at det giver mening at tegne uanset hvornår på sæsonen. du påbegynder det.

Cirka halvvejs i første halvleg måtte Lyngby fortage deres første udskiftning, da en syg Mathias Hebo måtte erstattes af Emilio Simonsen.
Syv minutter før pausen bragte Silkeborg sig foran. En lang bold i dybden endte for fødderne af Stephan Petersen, der alene med Mikkelsen løftede bolden i mål til en 1-0 føring til hjemmeholdet, der holdt til pausen. Lige før pausen måtte Lyngby skifte igen, da en skadet Kristian Lindberg blev erstattet af Adnan Mohammad.

Se også: SAMMEN FOR LYNGBY – 2. AFSNIT

Efter pauseteen kom Lyngby-drengene ud med et helt andet udtryk, hvor pasningerne og presset sad meget bedre, og De Kongeblå kreede væsentligt flere chancer end i første halvleg. Allerede fire minutter fik Lasse Fosgaard første mulighed, da han blev sendt i dybden i højre side og kom til en fornuftig afslutning, der dog sad lige i målmandens højde.
To minutter gav det tunge Lyngby-pres pote! Det var Lasse Petry, der efter en flot omstilling, og en god aflevering fra Gustav Marcussen, med en afrettet afslutning kunne bringe balance i stillingen. Lyngby sad på det meste efter målet og havde klart momentum i kampen.
Dog truede hjemmeholdet stadig, og små ti minutter inde i anden halvleg havde de en stor chance, da de stjal bolden oppe ved Lyngby-feltet, og fik sendt bolden mod mål, men den gik lige forbi stolpen. Næste store mulighed tilfaldt Lyngby, da Kevin Tshiembe tog nogle gode træk, tog bolden over til venstrebenet og fyrede af, men Friis-Jensen diskede op med en stor redning i det nærmeste hjørne.
Syv minutter senere var Lyngby igen på færde. Adnan kunne udnytte sin hurtighed i dybden, da Lasse Petry spillede ham fri på fornem vis, og han kom alene mod mål. Desværre kunne han ikke overliste Friis-Jensen, der igen diskede op med en flot redning. Fortsat 1-1.
De sidste tyve minutter bar i stor grad præg af indianer-bold, hvor det ene angreb efter det andet bølgede ned mod de to holds mål, og begge hold gik tydeligvis efter den sejren, men det var Lyngby-mandskabet, der trak det længste strå. I overtiden blev et frispark slået i feltet, og Nicolai Geertsen steg højt til vejrs og pandede bolden ind på en modspiller, der gav en retur. Den var Geertsen først over, og han sparkede bolden fladt i nettet bag en sagesløs Friis-Jensen. 2-1 til Lyngby! De sidste minutter pressede hjemmeholdet på, men en fornem holdindsats sikrede de tre point, som De Kongeblå kunne tage med hjem til Kongens Lyngby.
Næste kamp for Lyngby-holdet er søndag den 21. oktober, hvor Lyngby Fans har arrangeret bustur. Det har de også til resten af årets udekampe, dem kan du læse mere om og tilmelde dig her.

Du kan købe billetter til næste hjemmekamp i forsalg og spare penge.

Silkeborg IF – Lyngby Boldklub 1-2 (1-0)
22′ LBK udskiftning: Mathias Hebo (ud) – Emilio Simonsen (ind)
39′ Martin Ørnskov (gult kort)
40′ LBK udskiftning: Kristian Lindberg (ud) – Adnan Mohammad (ind)
51′ 1-1 Lasse Petry
87′ LBK udskiftning: Kevin Tshiembe (ud) – Nicklas Mouritsen (ind)
91′ 1-2 Nicolai Geertsen
Lyngby Boldklub startopstilling:

Gustav Marcussen – Kristan Lindberg (ud 40′) – Lasse Fosgaard

Jesper Christjansen – Lasse Petry  – Mathias Hebo (ud 22′)

Adam Sørensen – Nicolai Geertsen – Martin Ørnskov(anf.) – Kevin Tshiembe(ud 87′)

Thomas Mikkelsen

Bænk: Oskar Snorre(MM), Rezan Corlu, Emilio Simonsen (ind 22’), Adnan Mohammad (ind 40’), Nicolai Mouritsen(ind 87’), Daniel Stückler og Magnus Westergaard.
Læs også: Invitation til fredagsbar med Friends of Lyngby, Birger Jørgensen og Mark Strudal
Læs også: Fremad Amager-kampen er flyttet til den 24. oktober kl. 18:00
Læs også: Oskar Snorre udtaget til vigtige U21-landskampe
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.