Lyngby BK vil skabe synlighed om FNs Verdensmål

Lyngby Boldklub trykker FNs 17 Verdensmål på førsteholdstrøjerne og vil i hele 2019 – sammen med klubbens spillere og partnere – sætte fokus på verdens bæredygtige udvikling.

Målet er gennem hele 2019 at inspirere fans, samarbejdspartnere og medlemmer til have større fokus på FNs Verdensmål samt tage action på konkrete områder. Det nye tiltag skal bakkes op af et nyt netværk af virksomheder, der sammen med Lyngby Boldklub sætter fokus på de 17 verdensmål. Nordic Solar Energy og Adidas har allerede meldt sig under fanerne.

”Vi ønsker at sætte fokus på de 17 verdensmål og samtidig vise overfor alle vores interessenter, navnlig i lokalområdet, at både de og vi kan gøre noget for at skabe en bedre og mere bæredygtig fremtid – også selvom vi bare er i postnummer 2800. De 17 verdensmål er vores allesammens, og sammen med vores partnere glæder vi os til i 2019 at oplyse, synliggøre og sætte fokus på vigtigheden af, at vi tager action på de udfordringer, vi har på kloden” fortæller Lyngby Boldklubs adm. direktør Andreas Byder.

En af de partnere, der skal være med i projektet, er Nordic Solar Energy. Nordic Solar Energy vil gerne slå et slag for verdensmål nummer 7 om bæredygtig energi, og virksomheden glæder sig til samarbejdet:

”Vi støtter FNs syvende verdensmål om bæredygtig energi til alle, og vi ønsker gennem vores sponsorat med Lyngby Boldklub at udbrede kendskabet til solenergi, der mange steder i verden allerede er den billigste og reneste energiform. Energi og klima hænger uløseligt sammen, og solenergi bliver en nøglespiller i løsningen af vores fremtidige klimaudfordringer for nu at blive i fodboldterminologien” fortæller Anders Søgaard-Jensen, der er salgsdirektør for Nordic Solar Energy, og som har valgt Martin Ørnskov som ambassadør for det syvende verdensmål om bæredygtig energi:

”Der er nøglespillere på alle hold, og i Lyngby er Martin Ørnskov en af de vigtige. Med FNs 7. verdensmål om bæredygtig energi til alle på trøjen tror vi på, at han vil være en god ambassadør for klimaet og Nordic Solar Energy” fortæller Anders Søgaard-Jensen.

Bæredygtige spilletrøjer
Frem mod den første hjemmekamp i foråret præsenterer Lyngby Boldklub de nye Adidas-spilletrøjer, der er produceret i 100% genanvendt materiale – eksempelvis fibre fra genbrugstøj og plastikflasker. Trøjerne vil kunne købes individualiseret med hver enkelt verdensmål via Lyngby Boldklubs samarbejdspartner Unisport.

Som en del af programmet har Lyngby Boldklub også forpligtet sig til at se på bæredygtigheden i klubbens aktiviteter – både i hverdagen og på kampdage, som klubben har som målsætning skal være mere bæredygtig. Lyngby Boldklub starter foråret den 3. marts med en udekamp mod Hvidovre IF.

Om FNs Verdensmål:
Verdensmålene udgør 17 konkrete mål og 169 delmål, som forpligter alle FN’s 193 medlemslande til helt at afskaffe fattigdom og sult i verden, reducere uligheder, sikre god uddannelse og bedre sundhed til alle, anstændige jobs og mere bæredygtig økonomisk vækst. De fokuserer ligeledes på at fremme fred og sikkerhed og stærke institutioner, og på at styrke internationale partnerskaber. Den nye dagsorden anerkender således, at social, økonomisk og miljømæssig udvikling, fred, sikkerhed og internationalt samarbejde er tæt forbundne, og at det kræver en integreret indsats at opnå holdbare udviklingsresultater.

Vil man som partner høre mere om hvordan man kan blive ambassadør for et verdensmål kan Rikke Baden Andersen kontaktes på: tlf. 23427829 eller e-mail: rba@lyngby-boldklub.dk

Du kan allerede nu sikre din egen faste plads på Lyngby Stadion i foråret
Køb dit halvårs-sæsonkort her

Læs også: Køb dit halvårs-sæsonkort til foråret