Lyngby Boldklub klar til 2. sæson af eSuperligaen

Når der igen bliver sat i gang af 2. sæson af eSuperligaen, så bliver det igen med Lyngby Boldklub som deltager. Vi skal forsøge at følge op på sidste sæsons flotte femteplads i grundspillet, hvor vi i playoffs tabte i en tæt kvartfinale til de senere mestre fra Brøndby IF. Både Andreas Kaalby og Aldin Ismajlovic er igen på holdkortet, men de får selskab af tre andre spillere. Mohammed “Mudi” Hamze tiltræder som spiller, efter han sidste år var en del af truppen, men ikke var gammel nok i forhold til reglerne i eSuperligaen. Helt nye ansiger er Maher “TeamHajj” Hajj (der er lejet hos R288) og Mehmet “Karabacak” Karabacak, der dermed fuldender holdet, hvor man kan være fem spillere på holdkortet. Ligeledes fortsætter Mikkel Haller som træner for de unge drenge.

Direktør i Gamers Elite og medansvarlig på holdet glæder sig til den kommende sæson, hvor vi står stærkere som hold, og så er der store forventninger til ligaen efter sidste års succes:

“Vi er rigtig glade for at fortsætte med Aldin og Kaalby, der leverede på et højt niveau, og som nok overraskede de fleste med deres flotte femteplads. Vi vidste, at der var krummer i drengene, og derfor håber vi igen at kunne drille de store i denne sæson. Vi står imidlertid også stærkere i år, da vi har en bredere trup, så der ikke er pres på Aldin og Kaalby, skulle de blive syge for eksempel. Udover det er det tre stærke spillere, som vi har i “Mudi”, “TeamHajj” og “Karabacak”, der kan kan steppe op, hvis der skulle være brug for det” siger Thomas Sinding.

Interessen for den første sæson af eSuperligaen har været stor, og i en pressemeddelse fra Discovery Networks i november, der er et selskaberne bag eSuperligen, lød det – “eSuperligaen har trukket 85% flere seere til Canal 9 i sammenligning med samme tidspunkt sidste år. Hvad angår de yngste seere, specifikt de 3-19-årige, er der tale om over en 10-dobling i seertallet i denne målgruppe, i forhold til sidste år.” – Derfor er det også en spændt Thomas Sinding, der går ind til anden sæson:

“Både seertal og interessen for første sæson af eSuperligaen var imponerende, og playoff-eventet i Forum var et af de største FIFA-events, der nogensinde er blevet afholdt med hele 1800 tilskuere, og det har hentet store roser både nationalt og internationalt. Både Discovery, DreamHack og Divisionsforeningen har været super samarbejdspartnere, og de har stablet et koncept på benene, der er bæredygtigt og fantastisk underholdende. Så vi glæder os bare enormt til at komme i gang med sæson to!” lyder det fra Sinding.

Om eSuperliga sæson 2
Grundspillet strækker sig over syv uger med start den 26. februar og afsluttes med en dobbelt spillerunde onsdag den 10. april. Igen vil de bedste hold avancere til Finals, som erstatter Playoffs fra første sæson. Finals vil blive spillet 10 dage senere – lørdag den 20. april.

Fremover bliver kampene spillet tirsdage og onsdage, hvor seerne kan se to udvalgte topkampe på Canal 9 i tidsrummet 18:30 til 21:00. De resterende kampe vil seerne kunne finde på Dplay i tidsrummet 18:30-23:00.

Vores første fire kampe ser således ud:
Tirsdag d. 26. februar kl. 21 – FC København (A-stream)
Onsdag d. 27. februar kl. kl. 22 – FC Helsingør (B-stream)
Tirsdag d. 5. marts kl. 18:45 – AC Horsens (B-stream)
Onsdag d. 6. marts kl. 20:00 – Brøndby IF (A-stream)

Kunne du tænke dig at blive partner i Lyngby Boldklub eller i Lyngbys eSportshold – Så kontakt Rikke Baden Andersen på: rba@lyngby-boldklub.dk

Læs også: Køb dit halvårs-sæsonkort til foråret

Læs også: Veloverstået transfervindue for De Kongeblå

Læs også: Velkommen i Lyngby-familien til Cirkusrevyen

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter