Uofficiel debut til Alexander Jensen i Lyngby-remis

En chancefattig og til tider låst kamp mellem Lyngby og Shirak endte her til eftermiddag 1-1.

Det viste sig hurtigt, at Shirak var kommet for at spille på kontraangreb. De stod kampen ud lavt og meget kompakt, hvilket gjorde det svært for De Kongeblå at spille sig igennem. Det betød også at mange afleveringer blev presset på den sidste tredjedel, som efter ni minutter, da Mouritsen spillede Gustav Marcussen dybt i venstre side. Men bolden var desværre en smule for lang, hvilket tvang Marcussen til at strække sig efter den, og derfor endte indlægget ikke hos en kongeblå.

Der skulle gå 19 minutter før første reelle chance faldt. Geertsen headede en bold tilbage mod Shirak, hvor Gustav Harlev første gang afleverede dybt til Emilio i venstre side af feltet. Han lod den hoppe en enkelt gang, men afslutningen manglede saft og kraft.

Shirak var da også farlige på kontrastød. Efter 21 minutter var det efter et hjørnespark ved at gå galt, men fremragende returløb fra de kongeblå drenge forhindrede den sidste aflevering i at nå frem.

Du kan nu købe halvårs-sæsonkort, hvor priserne starter fra 50 kr. om måneden. Det er kun et klik væk.

Der var halve chancer til Kjær, Harlev og Emilio, men afslutningen eller den sidste aflevering manglede, og en chancefattig første halvleg endte 0-0.

I pausen skiftede Lyngby tre spillere. Ud gik Harlev, Kjær og Geertsen, og ind kom Lindberg, Stückler og Backmann.

Efter 51 minutter var det Shirak der på trods af spil og chancer fik kampens største mulighed, da Lyngby-holdet på et frispark var uopmærksomme på, at det blev hurtigt taget. Helt fri i højre side kunne Shirak finde en fri mand foran mål, der heldigvis sparkede langt over tæt under mål.

Efter 52 minutter kom De Kongeblå igen i gang og to fine aktioner af Gustav Marcussen endte i to chancer. Først trak han ind fra venstre og afleverede på tværs til Emilio Simonsen, som på kanten af feltet sparkede over målet. Dernæst endte samme træk ind i banen i stedet i en afslutning fra Marcussen selv, men målmanden måtte ud i fuld længde og redde.

Efter 61 minutter og stadig dominerende på bolden blev ‘Gus’ og Martin Ørnskov skiftet ud for Adnan Mohammad og Danni König. Og König skulle hurtigt vise sig at være farlig. Bare to minutter efter at være blevet skiftet ind, var han sidst på en flot aktion af Lyngby. En flot bold ud til Lasse Fosgaard i højre side endte efter fint indlæg i hovedet på König, der desværre headede snært forbi målet.

Der skulle gå lidt før næste chance bød sig, men så slog De Kongeblå også til. En fremragende dybdebold fra Lindberg til Fosgaard i højre side satte backen fint op, og et hurtigt og fladt indlæg ind i boksen blev farlig, da Emilio på bagerste stolpe dukkede op og prikkede bolden i kassen. Og så åbnede kampen op – bare to minutter efter, i det 71. minut, fandt Adnan Mohammad en overlappende Emilio, hvis indlæg på tværs desværre blev bokset væk af Shiraks målmand.

Herefter var der længe stilstand, indtil et boldtap fra De Kongeblå skulle vise sig dyrt. En tværpasning centralt på banen blev opsnappet af en Shirak-spiller, som derefter kunne drive bolden frem, tage et træk ind i banen og eminent krølle bolden i modsatte hjørne, uden chance for den også uofficielt debuterende målmand, Alexander Jensen.

Herefter var Shirak farligst og pressede mest på for en sejr, og den største chance tilfaldt også dem efter 85 minutter. Her blev De Kongeblå spillet tynde igennem midten, men en lang tå fra Marcus Backmann forhindrede afslutningen i at ramme mål.

Det blev ikke til flere store chancer i kampen, og Lyngby kan nu rejse hjem efter en sejr mod Østrigs nuværende syvende bedste hold og en uafgjort mod armenske Shirak FC.

Lyngby Boldklub start-11:
Snorre
Fosgaard – Tshiembe – Geertsen – Mouritsen
Ørnskov – Simonsen – Carlson
Harlev – Kjær – Marcussen

45’ Udskiftning: Gustav Harlev ud, Kristian Lindberg ind – Jeppe Kjær ud, Daniel Stückler ind.
61’ Udskiftning: Gustav Marcussen ud, Adnan Mohammad ind – Martin Ørnskov ud, Danni König ind.
69′ 1-0: Emilio Simonsen
78′ Udskiftning: Oskar Snorre ud,  Alexander Jensen ind
80’ 1-1: Shirak FC
88’ Udskiftning: Emilio Simonsen ud, Rezan Corlu ind