Veloverstået transfervindue for De Kongeblå

Et vintertransfervindue er veloverstået for De Kongeblå og resten af fodbold-Danmark, og der har været masser af aktivitet på Lundtoftevej.

Først og fremmest har Lyngby Boldklub forlænget med nogle af klubbens egne talenter, hvor Magnus Westergaard, Adam Sørensen og Oskar Snorre har sat deres underskrifter på nye aftaler. Forlængelserne har stået øverst på opgavelisten, og det er ligeledes en vigtig del af klubbens strategi, hvor Lyngby Boldklub vil holde længere på egne talenter, inden de muligvis skal videre til andre adresser i udlandet eller Danmark. Det glæder også sportschef Birger Jørgensen, at netop den del af planen er lykkedes:

”Vi er lykkedes med at eksekvere en vigtig del af vores strategi med forlængelserne af flere af vores unge spillere på førsteholdet, heriblandt to ungdomslandsholdsspillere i Oskar Snorre og Adam Sørensen. Det er vi rigtig godt tilfredse med, og det giver både os og drengene ro til at fokusere på det vigtigste nemlig fodbolden” siger Birger Jørgensen.

Udover forlængelserne har der også været flere af- og tilgange i førsteholdstruppen, hvor Lyngby Boldklub har sagt pænt farvel til Lasse Petry, Mathias Hebo og Oliver Lund, der alle har fundet nye græsgange. Petry havde udløb ved nytår og er taget til Island, mens både Hebo og Lund har været en del af transfers til henholdsvis Vejle og OB.

På tilgangssiden har klubben bragt nye kræfter ind i form af Thomas Mikkelsen, der er blevet tilknyttet på en fast aftale efter at have været på leje i efteråret, Danni König og Gustav Harlev. Udover det har Frederik Gytkjær og Lasse Nielsen også skrevet under med De Kongeblå, og førstnævnte vender hjem til Kongens Lyngby efter to år i Norge.

Det skal også nævnes, at Nicolai Geertsen har skrevet under på en ny kontrakt efter et stærkt efterår, hvor han var en vigtig del af den kongeblå defensiv. Med andre ord er det tydeligt, at sportschef Birger Jørgensen har haft rigeligt at se til – men på positiv maner, idet klubben har været økonomisk ansvarlige, samtidig med at man har fulgt klubbens strategi:

”Alle tre afgange vi har haft, de har været naturlige i den forstand, at vi som klub og spillerne har fået tilbud, der var fornuftige for alle parter, og det passede i forhold til de økonomiske rammer, som vi har sat. Det har også gjort, at vi har kunne hente forstærkninger, hvor vi synes, vi havde behov, og overordnet synes vi, at vi er kommet forstærket ud af vinduet.”

”Vi har holdt os til vores strategi, forlænget med de unge og samtidig skabt en trup, hvor der er god konkurrence, og hvor det er muligt for vores egne i førsteholdstruppen at få spilletid. Vi har dertil fået nogle erfarne spillere ind, som sikrer en god dynamik, erfaring og aldersfordeling og det er præcis, hvad vi har sigtet efter. Alt i alt er vi godt tilfredse og glæder os til forårets kampe” lyder det fra BirgerJørgensen.

Lyngby Boldklub starter foråret med en udekamp mod Hvidovre den 3. marts.

Ps. husk også at billetsalget til den nye sæson er startet, hvor vi spiller første hjemmekamp på Lyngby Stadion søndag den 10. marts kl. 13:45 mod Thisted FC.

Køb dine billetter her.

Læs også: Veloverstået transfervindue for De Kongeblå

Læs også: Carlson matchvinder da Lyngby tog flot skalp

Læs også: Flot Lyngby indsats sikrer 4-0 imod Halmstads BK