U17 sejrede i Tyrkiet over Besiktas og Fenerbahce

Lyngby Boldklubs U17-mandskab er netop hjemvendt fra træningstur i Tyrkiet, med flotte resultater og vigtig erfaring i bagagen. De Kongeblå talenter spillede fire træningskampe på turen, hvor det blev til sejre over flere af de tyrkiske storklubber. Turen for U17-holdet var en succes for De Kongeblå, som du kan læse mere om herunder i artiklen.

Du kan allerede nu sikre din egen faste plads på Lyngby Stadion i foråret
Køb dit halvårs-sæsonkort her

Flot sejr over “De Sorte Ørne” fra Besiktas

Første træningskamp blev spillet på Besiktas træningsanlæg, som skulle blive en god start på træningslejren. Lyngby-talenterne sad på  kampen og havde et generelt godt tag på “De Sorte Ørne” fra det centrale Istanbul. Kampen endte 3-1 til De Kongeblå, hvor Rasmus Obling, William Maretti og Waldemar Kattrup noterede sig for Lyngby-scoringerne.

Besiktas 1-3 Lyngby Boldklub
Målscorer: Rasmus Obling, William Maretti & Waldemar Kattrup

Veloplagte Galatasaray nedlagde De Kongeblå efter effektiv halvleg
Næste kamp, der ventede i Tyrkiet, var allerede dagen efter, imod rekord-klubben Galatasaray fra den europæiske-del af byen. Kampen skulle vise sig at blive lærerig for Lyngby-holdet, hvor et veloplagt Galatasaray-hold straffede fejlene i Lyngby-forsvaret hårdt. Vores talenter kom ellers godt ud til kampen og spillede gode første 20 minutter, hvor et tyrkisk-mål desværre satte gang i målmaskinen. 3-0 nede ved pausen til en dygtig modstander blev der rettet op på i anden halvleg, hvor William Maretti scorede via et frispark. Kampen endte 4-1 til Galatasaray, som på dagen spillede en god kamp og straffede vores fejl.

Galatasaray 4-1 Lyngby Boldklub
Målscore: William Maretti

Sent comeback sikrede anden sejr i Tyrkiet over Pendikspor
Lyngby-dregene skulle op på hesten igen allerede dagen efter nederlaget, hvor Pendikspor ventede. Der blev roteret meget til denne kamp efter to kampe på kort tid. Bagud 0-1 ved pausen blev der leveret et flot comeback til sidst i kampen. Lyngby-mandskabet leverede i de sidste 20 minutter af kampen et flot comeback og vendte kampen til en 3-1 sejr på et selvmål af Pendikspor og to mål fra Alexander Petræus.

Pendikspor 1-3 Lyngby Boldklub
Målscorer: 2x Alexander Petræus & Pendikspor selvmål

Storsejr over Fenerbahce afslutter træningsturen for U17
Sidste kamp i Tyrkiet blev spillet på Fenerbahces træningsanlæg, hvilket blev en flot sejr over klubben fra den østlige-del af Istanbul. Efter en tæt og intens første halvleg kunne U17-mandskabet gå til pause ved stillingen 0-0 efter flere flotte redninger fra den tyrkiske-målmand. Efter pausen kom Lyngby-holdet godt ud til anden halvleg, hvor to Kongeblå-scoringer knækkede Fenerbahce. Talenterne leverede en fremragende kamp og endte med at tage hjem til Danmark på en 4-0 sejr over den tyrkiske traditionsklub.

Fenerbahce 0-4 Lyngby Boldklub
Målscorer: 2x William Maretti, Alexander Petræus & Casper Winther

Besøg Lyngby Shoppen hver torsdag, der holder åbent 16.00 – 18.00
Se vores merchandise udvalg her

Andre akademi resultater fra weekenden:

U19 hentede uafgjort i Sverige trods udvisning
Lyngby Boldklubs ældste talenter skulle lørdag på tur over sundet, hvor Helsingborg IF ventede i en træningskamp. Kampen blev spillet med høj intensitet fra start af, som resulterede i mange fysiske dueller. Allerede efter 20 minutters spil blev U19-holdet reduceret til 10 mand, hvilket gjorde betingelserne svære for De Kongeblå, som gik til pause bagud med 2-1. I anden halvleg kæmpede holdet sig tilbage og fik udlignet til stillingen 2-2, hvilket blev kampens resultat.

Helsingborg 2-2 Lyngby Boldklub
Målscorer: Markus Lindberg & Willads Delvin

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub

Læs også: Lyngby BK vil skabe synlighed om FN’s Verdensmål