Carlson blev matchvinder, da Lyngby tog flot skalp

Jeppe Kjær gjorde comeback og Lyngby fik scoret flotte mål da de tog en imponerende sejr mod TSV Hartberg.

TSV Hartberg tog ellers favoritværdigheden på sig og pressede fra kampens start højt på De Kongeblå og fik skabt svære opspilssituationer. Der skulle dog ikke meget til for at kampens første omstillingschance efter 6 minutter skabte en gylden mulighed for Lyngby. Jeppe Kjær endte efter et kontraangreb med bolden foran feltet og fik prikket den mellem to Hartberg spillere til Rezan Corlu, der med en åben foden lagde bolden fremragende over i modsatte hjørne til 1-0-føring til de kongeblå drenge.

Bare minuttet efter kom Lyngby igen frem til en stor chance, da et indlæg fra højre side endte hos Gytkjær, som desværre ikke formåede at sende bolden forbi målmanden.

Herefter fik Lyngby bedre kontrol på kampen og fik også bolden til at arbejde for sig inden TSV Hartberg fik deres første reelle mulighed efter 17 minutter. Chancen bliver dog aldrig stor og Thomas Mikkelsen klarede nemt.

Efter 26 minutter var det så Adnan Mohammad, der skabte problemer for Hartbergs venstreback, som ender med at begå frispark. Det efterfølgende frispark blev flot smidt i feltet af Corlu, som fandt Geertsen, men hovedstødet sneg sig forbi den fjerneste stolpe.

Det bliver ikke til flere frie chancer for nogen af holdene i anden halvdel af første halvleg på trods af flotte aktioner af Gustav Marcussen. Der manglede dog den allersidste aflevering og De Kongeblå går til pause foran 1-0.

I 2. halvleg tager Hartberg igen teten og lægger pres på Lyngby. Efter blot 5 minutter skaber en opspilsfejl en chance til Hartberg som i venstre side af feltet får tilkæmpet sig et straffespark. Thomas Mikkelsen går den ene vej, men bolden sparkes modsat og dermed var TSV Hartberg på 1-1.

Der går dog ikke længe før drengene fra Lyngby igen er farlige. Frederik Gytkjær får fat i bolden på midten af banen og med fantastisk overblik finder han Adnan i dybden, men alene med målmanden bliver TSVs bagerste mand den store i duellen. På det efterfølgende hjørnespark finder Gustav Marcussen Geertsen i bagrummet, men han header desværre for meget på tværs og bolden går forbi fjerneste stolpe.

Der skulle dog alligevel blive mere at juble over – kort efter dumper et indlæg fra højre ned for foden af Gytkjær, som resolut flugter til bolden. Afslutningen bliver dog blokeret og hopper ud til Mads Carlson, som tager chancen og med fremragende sparketeknik hamrer den ind bag målmanden til 2-1.

Herefter blev TSV tydeligt mere og mere frustrerede over deres manglende evne til at bryde Lyngby-forsvaret ned. Kampen udviklede sig efterhånden til noget, der mindede mere om en reel turneringskamp end en træningskamp – hvilket også resulterede i flere gule kort.

Efterhånden som kampen skred frem blev der mere og mere pres på De Kongeblås bagkæde, og efter 69 minutter ramte et indlæg fra Hartbergs højreside en angriber foran målet – en angriber, som dog header direkte på Thomas Mikkelsen.

Hartberg fik én stor mulighed mere da Lyngby-spillerne sov på et frispark, men indlægget ramte heldigvis ikke en TSV-spiller. Herefter var der flotte aktioner af både den ene og den anden Gustav. Først driblede Harlev flot igennem i højre side, men afleveringen ind i feltet blev clearet. Derefter var det Marcussen der kombinerede flot med sine medspillere og blev sendt afsted i dybden. Her forsøgte han uselvisk at spille en medspiller fri, men afleveringen blev sendt til hjørnespark.

Meget mere blev det ikke til og Lyngby Boldklub tog en flot skalp på fin torsdag eftermiddag i Tyrkiet. De Kongeblå vinder 2-1.

Lyngby Boldklub start 11:
Mikkelsen
Fosgaard – Nielsen – Geertsen – Mouritsen
Ørnskov – Gytkjær – Christjansen
Mohammad – Kjær – Corlu

6’ 1-0: Rezan Corlu
30’ Udskiftning: Jeppe Kjær ud, Gustav Marcussen ind
45’ Udskiftning: Rezan Corlu ud, Kristian Lindberg ind – Martin Ørnskov ud, Mads Carlson ind.
50’ 1-1
55’ Udskiftning: Adnan Mohammad ud, Gustav Harlev ind
60’ 2-1: Mads Carlson
70’ Udskiftning: Frederik Gytkjær ud, Emilio Simonsen ind – Lasse Fosgaard ud, Kevin Tshiembe ind.