Flot Lyngby-indsats sikrer 4-0 mod Halmstads BK

I årets anden træningskamp skulle Lyngby-holdet en tur til Sverige, hvor Halmstads BK fra den næstbedste svenske række ventede De Kongeblå. Kampen blev spillet på et iskoldt Skedalaheds IP, fredag eftermiddag og skulle vise sig at blive at blive en god kamp for Lyngby-holdet. Med i truppen til dagens testkamp var Lasse Nielsen, Danni König og Gustav Harlev der alle fik spilletid og uofficiel debut.

Lyngby kontrollerede første halvleg
Fra første halvlegs start satte Lyngby sig på spillet og fortsatte de gode takter fra sidste uges kamp med opspillet fra bagkæden. Efter ti minutters spil blev Lyngby farlige for første gang, Frederik Gytkjær fik en god bold fra Rezan Corlu, og Gytkjær sendte Adnan Mohammad i dybden, hvor vores Pakistanske-landsholdsspiller med en god afslutning gjorde det til 1-0. Lyngby foretog to udskiftninger efter en halv time, hvor Lasse Fosgaard erstattede Kevin Tshiembe, og Jesper Christjansen erstattede Martin Ørnskov. Rezan Corlu var tæt på øge føringen yderligere, da hans frisspark akkurat blev rettet af og gik tæt forbi stolpen. Stillingen forblev imidlertid 1-0.

Flere flotte scoringer i effektiv anden halvleg
Fra anden halvlegs start kom de to nye Lyngby-spillere Gustav Harlev og Danni König på banen til deres første minutter i Lyngby-trøjen. Thomas Mikkelsen erstattede Oskar Snorre, og Gustav Marcussen kom ind på venstrekanten. Halmstads kom godt ud fra starten af halvlegen og pressede højt på banen, hvilket resulterede i nogle løse chancer som Mikkelsen havde styr på. Efter 52 minutter af kampen tog Gus turen hele vejen op af venstrekanten, hvor hans fart satte Halmstads forsvaret af, og han afsluttede selv angrebet til 2-0.

Med 24 minutter igen af kampen lavede Lyngby-talenterne et flot gennemspillet mål. Marcussen med et perfekt sideskift til Adnan i venstre side, som lagde den til rette for Emilio Simonsen, der satte en svensker på rumpen, og så lagde han den op i højre målhjørne til 3-0. Der gik ikke mange minutter efter Halmstads gav bolden op, før 4-0 var en realitet. Harlev der spillede en fornuftig halvleg, afsluttede et kontra-angreb effektivt og øgede føringen på oplæg fra Marcussen. Lyngby spillede en solid kamp, hvor hele holdet gjorde det svært for dagens modstander, og de kunne tage sikker 4-0 sejr med hjem til Kongens Lyngby.

Halmstads BK 0-4 Lyngby Boldklub
9′ 0-1 – Adnan Mohammed
52′ 0-2 – Gustav Marcussen
66′ 0-3 – Emilio Simonsen
70′ 0-4 – Gustav Harlev

Startopstilling:

Adnan Mohammad – Kristian Lindberg – Rezan Corlu
Martin Ørnskov – Frederik Gytkjær – Mads Carlson
Nicklas Mouritsen – Nicolai Geertsen – Lasse Nielsen – Kevin Tshiembe
Oskar Snorre

Bænken: Thomas Mikkelsen, Jesper Christjansen, Lasse Fosgaard, Emilio Simonsen, Adam Sørensen, Gustav Harlev, Gustav Marcussen, Danni König og Frederik Winther.

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub

Læs også: Lyngby Boldklub tilknytter Gustav Harlev

Læs også: Lyngby Boldklub skriver med Danni König

Læs også: Velkommen i Lyngby-familien til Cirkusrevyen

Læs også: Organisationsændring og ny direktør i Lyngby Boldklub A/S

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.