Lyngby Boldklub skriver med Danni König

Lyngby Boldklub har skrevet kontrakt med angriberen Danni König, der skifter til Lyngby Boldklub på en fri transfer efter fire målrige år i den amerikanske USL.

Danni König, der også tidligere har spillet i både Superligaen og 1. division for blandt andre Randers, FC Vestsjælland og Brønshøj, tiltræder på en aftale frem til sommer, hvor han skal hjælpe De Kongeblå gennem et spændende forår. Og målsætningen er klar for alle parter – Danni König skal lave kasser for Lyngby!

”Danni König kan først og fremmest lave mål, og det har vi brug for i et spændende forårsprogram, hvor der venter mange vigtige kampe. Dannis erfaring, målnæse og vinderinstinkt kan hjælpe os i de mange tætte kampe, der er i 1. division” fortæller Birger Jørgensen og fortsætter:

”Vi har prioriteret at få et supplement ind på 9’er-positionen, hvor både Jeppe Kjær og Daniel Stückler har været ude i opstarten. Vi har ledt efter en notorisk målscorer – en, der først og fremmest kan lave de afgørende scoringer for os, og i det lys er vi glade for, at byde König velkommen til Lyngby Boldklub” lyder det fra Lyngbys sportschef.

32-årige Danni König har de sidste fire år bombet kasser ind i den næstbedste amerikanske række, USL. I alt er det blevet til 49 mål i 117 kampe. På fodbold-cv’et står også ophold i FC Vestsjælland, Brønshøj, Randers FC og islandske Valur.

De Kongeblå har i indeværende transfervindue solgt Mathias Hebo og Oliver Lund til henholdsvis Vejle og OB, mens Lasse Petry er skiftet til islandsk fodbold. Ind er kommet Thomas Mikkelsen på en permanent aftale samt Lasse Nielsen, Frederik Gytkjær og Danni König, der er hentet hjem fra udlandet. Samtidig har Lyngby Boldklub i januar forlænget kontrakter med Oskar Snorre, Magnus Westergaard, Nicolai Geertsen og Adam Sørensen.

Lyngby Boldklub og Danni König har foreløbig lavet en kontrakt gældende for resten af indeværende sæson.

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub

Læs også: Velkommen i Lyngby-familien til Cirkusrevyen

Læs også: Organisationsændring og ny direktør i Lyngby Boldklub A/S

Læs også: Lyngby Shoppen får åbningstid om aftenen

Se også: VIDEO – 4. afsnit af “Sammen For Lyngby”

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.