Lyngby Boldklub tilføjer Mikkel Beckmann til trænerteamet

Lyngby Boldklub har ansat klubbens tidligere profil Mikkel Beckmann som assistenttræner for førsteholdet, hvor han sammen med Thomas Kjærbye og cheftræner Christian Nielsen udgør det ledelsesmæssige team for spillerne i 1. division.

Mikkel Beckmann vender dermed hjem til den klub, der igennem mange sæsoner var hans hjem som spiller. Med 7 landskampe, 137 Superliga-kampe, en VM-slutrunde og Champions League-kampe på CV’et er det således en erfaren fodboldprofil, der fremover skal hjælpe De Kongeblå på førsteholdet. Her skal de mange unge talenter forsøge at gøre Beckmanns karriere kunsten efter – og netop hans erfaring som spiller og at han har prøvet alt på egen krop, tæller som stort plus ifølge cheftræner Christian Nielsen:

”Mikkel har haft en flot spillerkarriere og fået uvurderlig erfaring, som han kan bruge i trænergerningen og give videre til spillere og stab. Han var en profil for Lyngby og fik sit gennembrud som spiller her. Han kender klubben, historien og værdierne indefra. En rigtig Lyngby-dreng, der som helt ung stod på fantribunen og heppede på holdet og endte med at være helten inde på banen som spiller, så vi er meget glade for at få Mikkel med i vores team” fortæller cheftræner Christian Nielsen.

Hverken han eller sportsdirektør Birger Jørgensen er bekymret for den manglende erfaring som træner – for den kompenseres så rigeligt af en fagligt dygtig stab, der til gengæld ikke har samme fodboldkarriere i bagagen:

”Han er selvfølgelig grøn og uerfaren som træner, men hans spillererfaring gør, at han allerede fra dag ét bringer noget, vi ikke har her i huset. Hans personlighed, energi og passion matcher med klubben og vores førsteholdsteam, som består af folk med forskellige personligheder og kompetencer. Når vi lægger den viden og erfaring sammen, står vi med et stærkt team. Vi glæder os til at byde Mikkel velkommen tilbage hos De Kongeblå i en ny rolle, og vi tror på, at han sammen med Thomas Kjærbye udgør et rigtig godt assistenttrænerteam til Christian Nielsen” lyder det supplerende fra Birger Jørgensen.

105 kampe, 21 mål, 2 ligalandsholdskampe og en landsholdsdebut blev det til i tiden hos Lyngby Boldklub, inden den flotte karriere fortsatte i Randers FC, FC Nordsjælland og Hobro samt Apoel Nicosia på Cypern og svenske Elfsborg i udlandet. Mikkel Beckmann har efter sin karriereafslutning i 2015 arbejdet som blandt andet agent – og taget de første trænerkurser, for at stå stærkest muligt til en karriere som træner.

Læs også: Lyngby Boldklub forlænger med Oskar Snorre

Læs også: Magnus Westergaard forlænger til 2020

Se også: VIDEO – 4. afsnit af “Sammen For Lyngby”

Læs også: Syv Lyngby-spillere indkaldt til ungdomslandsholdene

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram,LinkedIn og Twitter.