Syv Lyngby-spillere indkaldt til ungdomslandsholdene

Lyngby Boldklub sender i januar måned hele syv spillere afsted med de danske ungdomslandshold – heriblandt Gustav Marcussen, der igen er at finde på det danske U21-landshold.
Januar måned byder for DBUs landshold på masser af rejseaktivitet, og 2019 er ingen undtagelse. Både U16, U17, U19 og U21-landsholdet er afsted, og på samtlige årgange er der kongeblå bidrag til landsholdene. Denne gang skal hele syv unge spillere finde rødbedepasset frem og tage plads i flyveren.
Mest bemærkelsesværdigt er det, at Gustav Marcussen er tilbage på U21-landsholdet. Den offensive Lyngby-kant missede sidste U21-samling, men landstræner Niels Frederiksen har denne gang fundet en plads til kantspilleren, der sluttede efterårssæsonen af med et mål og to assists i 4-0-sejren over Roskilde. På U21-landsholdet er der også plads til Oskar Snorre, der igen er blandt de tre udvalgte keepere.
U21-landsholdet rejser den 10. januar til Mexico, hvor der venter en 10 dage lang træningslejr for det unge mandskab, der også skal i aktion i to testkampe undervejs.
Fem mand i træningslejr på Cypern
For de yngste landshold byder januar på træningslejr i Cypern. Den solrige ø byder velkommen til tre af DBUs ungdomslandshold – U16, U17 og U19. Og alle tre landshold har Lyngby-spillere med i truppen.
På U16-landsholdet gælder det Filip Panjeskovic og Maurits Kjærgaard, på U17-landsholdet er det målmanden Jonathan Ægidius, mens Adam Sørensen og Frederik Winther er med i U19-landsholdstruppen. For Frederik Winthers vedkommende er der tale om den første indkaldelse på U19-niveau!
U16-landsholdet med Panjeskovic og Kjærgaard spiller på Cypern to kampe den 15/1 og 17/1 – i begge tilfælde mod værtsnationen Cypern. U17-landsholdet og Ægidius møder på samme datoer Grækenland, mens U19-landsholdet med Sørensen og Winther skal i kamp hele tre gange – først mod Israel den 13/1, og siden Cypern i to kampe den 15/1 og 17/1.
Stort tillykke med udtagelsen til alle syv!