Magnus Westergaard forlænger til 2020

Vi starter året med en god nyhed, da vi har forlænget kontrakten med Magnus Westergaard, så den løber frem til sommeren 2020. Vi er glade for at kunne forlænge med et af vores egne talenter, hvor det er også en fornøjet ung mand, der glæder sig til at bygge på sit spil:

“Man er sindssygt glad, og det er dejligt, at nogle tror på ens evner. Jeg har været her et stykke tid, hvor skader til tider har sat mig lidt ud af spillet, men derfor er det mit klare mål at komme mere på banen, hvor jeg skal forsøge at udvikle mit spil. Til at starte med ville det være fedt med flere indhop, som der blandt andet har været her i efteråret, og så er jeg bare klar på at træne hårdt, da jeg jo stadig er ung, og derfor kan jeg stadig bygge på mit spil” siger den unge midtbanespiller, der videre fortæller, at han ser Lyngby som en klub, der gør noget ekstra for deres unge spillere:

“Jeg ser Lyngby som det rigtige match, hvor der et fedt miljø, og man føler virkelig, der bliver troet på de unge spillere. Der bliver gjort ting her, som ikke bliver gjort andre steder, og man mærker glæden ved at spille fodbold her i klubben” lyder det fra Westergaard.

Den kongeblå cheftræner Christian Nielsen er tilfreds med forlængelsen, hvor han ser det som naturligt, da man gerne vil give de unge chancen, hvis de er klar:

“Magnus er en spiller, der efterhånden har været her et stykke tid, og han har hele tiden udviklet sig, selvom han er blevet mødt af en del modgang i form af skader. Han har haft sit første halve år med seniorfodbold, og der har han vist nogle af de rigtige ting, hvilket vi også gerne vil belønne. Nu handler det om, at vi skal udvikle ham endnu mere som spiller, og så kan der ligge nogle flere spilleminutter til ham i fremtiden” siger Christian -Nielsen

Westergaard fyldte 20 år i maj, og han har siden i sommers, da han skrev sin første seniorkontrakt, trænet med førsteholdet. Sportsdirektør Birger Jørgensen ser en knægt med den rigtige indstilling, hvor det handler om kontinuitet for den unge midtbanespiller, så han kan få ædt sig ind på nogle spilleminutter:

“Magnus er stadig en ung spiller, og han er jo ny i seniorregi, hvor det nu handler det om, at han skal suge til sig, og så kan han æde sig ind på noget spilletid. Det har han absolut muligheden for, hvis han holder sig skadesfri, hvor han har vist nogle fine takter det første halve år her på førsteholdet” lyder det fra Birger Jørgensen.

Magnus Westergaard og resten af de kongeblå tropper møder ind efter vinterferie her den 10. januar.

Husk du allerede nu kan købe halvårsæsonkort til forårssæsonen, hvor priserne starter fra 300 kr. eller 50 kr. om måneden.

Du kan købe dit personlige kort ved at klikke her

Se også: VIDEO – 4. afsnit af “Sammen For Lyngby”

Se også: VIDEO – Årets mål 2018

Læs også: Syv Lyngby-spillere indkaldt til ungdomslandsholdene

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram,LinkedIn og Twitter.

Foto (c) fodboldbilleder.dk