1-0-sejr mod Viborg FF efter solid holdpræstation og Hebo-drøn

De Kongeblå var taget en tur vestpå, hvor der ventede en kamp mod rækkens nummer et, hvor Energi Park Arena dannede rammerne for opgøret mellem Viborg FF og Lyngby Boldklub, og det skulle blive en underholdende affære.
Kampens indledning startede egentlig jævnbyrdig, men det var hjemmeholdet, der først kom frem til noget rigtig faligt. Efter et lille kvarter tog Christian Sivebæk en dribletur på højrekanten og kom til skud, hvilket blev rettet af, der gjorde forsøget farligt, men det gik til hjørne. På det efterfølgende hjørnespark var Viborg også tæt på, da en grønblusede mand kom først på en andenbold, som han headede lige forbi den ene opstander. Godt fem minutter senere truede Lyngby-mandskabet, da Mathias Hebo kom til afslutning fra kanten af feltet, men den blev desværre blokeret. Få minutter efter var Gustav Marcussen på færde, og han fik afsluttet i feltet, men Viborg-målmanden havde styr på den i målet.

Husk at du kan få dine Lyngby-nyheder direkte i din Facebook Messenger indbakke.
Det får du ved at klikke her

Som halvlegen skred frem, så kom De Kongeblå bedre og bedre med i opgøret, og efter godt 36 minutter så var Jesper Christjansen tæt på at score, da ‘Gus’ fandt ham lige foran feltet, men Viborg-målmanden reddede forsøget. Adnan Mohammad var over returen, men han kunne kun ramme sidenettet fra en spids vinkel. God omstilling! Lige før pausen var Lasse Petry tæt på at bringe Lyngby-holdet foran. Hebo lagde et frispark præcist til bagerste stolpe, hvor Petry kom foran to Viborg-mænd og headede mod mål, men Ingvar Jónsson diskede op med en klasseredning. Dermed stod den 0-0 ved pausen.
Begge hold kom godt ud efter pausen, og Viborg var farligst først. De huggede til fra kanten af feltet, og bolden gik hele vejen igennem, men ingen fik ram på den. Lyngby var dog også klar fra anden halvlegs start, hvor Adnan igen var farlig i en omstilling. Han blev nedlagt, hvilket gav en fri skudmulighed til ‘Gus’, der bragede bolden på stolpen, men desværre gik det væk fra mål og ikke ind. I den anden ende blev der dog også ramt træværket. Et præcist indlæg ramte Andreas Albers i panden, og han headede på den ene opstander, men Thomas Mikkelsen var hurtig over returen i Lyngby-målet.

Vil du være en fast del af fællesskabet på Lyngby, så kan du købe sæsonkort til Lyngby Stadion, hvor vores nye abonnementssystem sikrer, at det giver mening at tegne uanset hvornår på sæsonen. du påbegynder det.

Viborg havde mest boldbesiddelsen i anden halvleg, men Lyngby var farlige, når de fik bolden, og med et kvarter tilbage gav det pote. Hebo modtog bolden midt for feltet fra ‘Gus’, og han bragede en kanonkasse lige op i hjørnet! Flot mål af midtbanemanden! Efter det pressede hjemmeholdet virkelig på, men De Kongeblå afviste gang på gang fornemt, og når chancen bød sig, så slog de til på omstillinger. Kort før tid var Hebo lige ved at finde Marcussen helt fri foran mål, men afleveringen sneg sig lige forbi ‘Gus’. Lyngby-holdet kæmpede dog til sidste fløjt, og de fik kæmpet tre point hjem på heroisk vis efter en flot holdindsats!

Du kan sikre dig billet til næste hjemmekamp mod FC Fredericia søndag den 11. november, hvor der er kampstart kl. 13:45. Du kan købe billetter fra bare 70 kr. i forsalg. Det kan man købe ved at klikke her.

NordicBet Liga 16. runde: Viborg FF – Lyngby Boldklub 0-1 (0-0)
60′ LBK udskiftning: Adnan Mohammad (ud) – Emilio Simonsen (ind)
71′ Andreas Albers (gult kort)
75′ 0-1 Mathias Hebo
81′ LBK udskiftning: Kristian Lindberg (ud) – Magnus Westergaard (ind)
92′ LBK udskiftning: Gustav Marcussen (ud) – Daniel Stückler (ind)
Lyngby Boldklub startopstilling:

Gustav Marcussen – Kristian Lindberg – Adnan Mohammad
Jesper Christjansen – Lasse Petry – Mathias Hebo
Nicklas Mouritsen – Marcus Backmann – Martin Ørnskov (anf.) – Lasse Fosgaard
Thomas Mikkelsen

Bænk: Oskar Snorre (MM), Daniel Stückler (92′ ind), Frederik Winther, Magnus Westergaard (81′ ind), Frederik Winther, Emilio Simonsen (60′ ind) og Mads Carlson.
Tilskuere: 2.118
Se også: SAMMEN FOR LYNGBY – 2. AFSNIT
Læs også: Lyngby Boldklub lancerer frivilligeportal
Læs også: 500 skønne vikinger har meldt sig ind i “De Små Vikinger”
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.