1-1 mod FC Helsingør – Hvor der igen var chancer til mere

Lyngby Stadion fik virkelig det danske efterår at smage, da der denne søndag faldt årets første snebyge, som dog ikke lagde sig på underlaget, da temperaturen stadog holdt sig på den positive side af frysepunktet. Det var dog stadig en kold fornøjelse, der mødte de to mandskaber, hvor Lyngby Stadion dannede rammen for rivalopgøret mellem Lyngby Boldklub og FC Helsingør.
Lyngby-holdet startede kampen som de to foregående opgør, de havde spillet, hvor de var mest på bolden, og de lignede det hold, som ville det mest. Det gav også en god chance efter godt ti minutter, hvor en bold blev spillet tilbage til Lasse Fosgaard, der bragede til den fra kanten af feltet, men desværre gik den også lige forbi Helsingør-målet.
Efter den chance blev det dog en mere lige kamp, hvor der var længere mellem chancerne. Men desværre var det gæsterne, der scorede på en af deres efter 33 minutter. Carl Lange blev sendt i dybden, og fra baglinjen kunne han spille en fri Anders Holst, der scorede til 1-0. Den stillingen holdt heldigvis ikke så længe, da De Kongeblå greb taktstokken, og tog fat om kampen, og det gav pote efter 40 min. Nicklas Mouritsen sendte et indlæg indover, der gik lov at gå hele vejen igennem feltet, hvor Kristian Lindberg stod. Han afsluttede resolut med venstreskøjten, og den bragede ind bag en sagesløs Helsingør-målmand. Dermed var der udlignet! Der blev ikke scoret mere i første halvleg, og de to hold kunne gå til pause med remis.
Det var de samme 22 mand, der kom på banen til anden halvleg, og hjemmeholdet kom bedst fra start, hvor de blev stoppet et par gange i nogle gode omstillinger. Efter godt et kvarter af anden halvleg, var Helsingør tæt på at bringe sig foran efter et hjørnespark, men deres hovedstød sneg sig lige forbi den ene stolpe. Efter 70 minutter var Helsingør igen tæt på. En mand driblede ned ad højresiden og trak ind i feltet, hvor han trykkede godt af, men Thomas Mikkelsen diskede op med en flot redning i målet, og han vippede bolden over målet til hjørnespark.
Lyngby kæmpede bravt på banen, og med små ti minutter igen, havde Gustav Marcussen et godt forsøg mod mål, men hans skud gik snært over overliggeren. Lige før tid var Jesper Christjansen tæt på at bringe De Kongeblå foran, da han var først på en nedfaldsbold, men en god redning i Helsingør-målet forhindrede det. Kort efter var Adnan Mohammad også tæt på, men skuddet blev igen reddet af en godt spillende Mikkel Bruhn. I overtiden havde Lyngby en gylden mulighed for at tage alle tre point, men Marcussen fik desværre placeret sit skud lidt for yderligt, så det gik forbi.
Der blev ikke scoret mere i kampen, og derfor endte kampen 1-1, og de to hold kunne sætte et point på kontoen hver.
NordicBet Liga 15. runde: Lyngby Boldklub – FC Helsingør 1-1 (1-1)
33′ 0-1 Anders Holst
40′ 1-1 Kristian Lindberg
56′ LBK udskiftning: Emilio Simonsen (ud) – Daniel Stückler (ind)
72′ LBK udskiftning: Marcus Backmann (ud) – Adnan Mohammad (ind)
85′ Mathias Hebo (gult kort)
85′ Kristian Lindberg (gult kort)
87′ LBK udskiftning: Kristian Lindberg (ud) – Magnus Westergaard (ind)
Lyngby Boldklub startopstilling:

Gustav Marcussen – Kristian Lindberg – Emilio Simonsen
Jesper Christjansen – Lasse Petry – Mathias Hebo
Nicklas Mouritsen – Marcus Backmann – Martin Ørnskov (anf.) – Lasse Fosgaard
Thomas Mikkelsen

Bænk: Oskar Snorre (MM), Daniel Stückler (ind 56′), Frederik Winther, Magnus Westergaard (87′ Ind), Frederik Winther, Adnan Mohammad (ind 72′) og Mads Carlson.
Tilskuere: 1.054

Husk at du kan få dine Lyngby-nyheder direkte i din Facebook Messenger indbakke.
Det får du ved at klikke her

Se også: SAMMEN FOR LYNGBY – 2. AFSNIT
Læs også: Lyngby Boldklub lancerer frivilligeportal
Læs også: 500 skønne vikinger har meldt sig ind i “De Små Vikinger”
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.