Ubesejret weekend for akademiholdene

U17-mandskabet videre i pokalen efter sejr mod Roskilde
Mads Kristensens drenge skulle op imod FC Roskilde i pokalen, og De Kongeblå var på forhånd favoritter, hvilket de skulle forsøge at leve op til. Kampen blev en rodet affærre, hvor U17-holdet ikke helt ramte det niveau, som de gerne ville, men de fik alligevel scoret to gange, og da de samtidig holdt nullet, så betød det videre avanchement i pokalen. I næste runde venter A27 på Amager.
U17: FC Roskilde – Lyngby Boldklub 0-2
0-1 Alexander Petræus
0-2 Oliver Kryger
Uafgjort for U14 mod topholdet efter triumfen i Serbien
U14 spillede lørdag mod Farum. Det var første turneringskamp, efter de vendte hjem fra Serbien, og de viste specielt i første halvleg, at de havde taget det gode niveau med hjem til Danmark. I anden halvleg var Farum dog farligst, og resultatet 1-1 var derfor helt fair, hvilket stadig var et flot resultat mod tabellens førsteplads.
U14: Lyngby Boldklub – Farum BK 1-1
1-0 Magnus Devald
U13 var ude i endnu en dramatisk kamp
U13 spillede torsdag aften ude mod Brøndby i turneringen. I forrige weekend var den første kamp på hjemmebane endt 3-2 til Lyngby, så der var lagt op til endnu en tæt kamp.
U13 startede som lyn og torden med at være effektive på deres chancer og førte 2-0 efter 20 min spil. Brøndby havde dog gennem hele første halvleg spillede sig til et par chancer, og disse chancer blev i slutningen af første halvleg omsat til t0 mål. Derfor var pausestillingen 2-2.

I anden halvleg starter U13 igen stærkt, hvilket giver to mål og en stilling på 4-2. Resten af kampen bliver med et afventende Lyngby hold, hvilket grundet Brøndbys pres, gjorde de stod længere tilbage på banen. Dette gør, at Lyngby spiller mere på omstillinger, som også giver chancer, men uden at det bliver til mål.
Brøndby scorer et mål med fem min tilbage af kampen. Dog får Brøndby ikke scoret mere, og U13 vinder endnu en dramatisk kamp over Brøndby med 4-3. Flot af de unge drenge!

U13: Brøndby IF – Lyngby Boldklub 3-4
0-1 Jonathan Plauborg
0-2 Pablo Palomino
2-3 Noah Kretzshmar
2-4 Paul Nielsen
Foto: Rudi Dalsgaard
Læs også: VIDEO: U14-akademiholdet vinder Neon Cup 2018 i Serbien
Læs også: Oskar Snorre udtaget til vigtige U21-landskampe
Læs også: Oliver Kryger og Maurits Kjærgaard i aktion for U16-landsholdet
Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.