Mød en akademi-træner – U14 cheftræner Simon Sellerup

Her kommer du tæt på en træner fra Lyngby Boldklubs akademi. I denne udgave er det Simon Sellerup, som sidste år var assistenttræner på klubbens U15-hold, men siden opstart i juli-måned har overtaget rollen som cheftræner for årgang 2010. Du kan blandt andet læse om, hvordan de arbejder med at udvikle stærke personligheder på holdet.

Hvad er for dig den, eller de, vigtigste opgaver, du har som cheftræner?

Både spillerne og staben skal være motiverede og glade for at være en del af holdet. Det er vigtigt for mig, at alle føler sig inkluderet i fællesskabet og bliver både set og hørt af mig som cheftræner. Herudover synes jeg også, at det er vigtigt at være i kontakt med forældrene for at have et godt samarbejde, for jeg tror på, at det er vigtigt for spillernes udvikling.

Er der noget du særligt gerne vil lykkes med i denne sæson?

Vi skal selvfølgelig gøre drengene til så dygtige spillere som muligt, men hvis jeg skal tænke udover det rent sportslige, så vil vi gerne udvikle personligheder, som kan udvise empati og tænke på andre end sig selv. I øjeblikket arbejder vi f.eks. på at finde noget frivilligt arbejde, som vil være til gavn for andre mennesker for at give drengene det perspektiv med.

Hvilke værdier lægger du og stab vægt på I jeres arbejde med truppen?

Her går empati selvfølgelig igen i forhold til at have stærkt sammenhold i gruppen, men også udvikle drengenes personligheder. Rent på fodbolddelen så arbejder vi med commitment, mod og respekt. Alle omkring holdet skal vise, at man vil være her og så er det vigtigt, at vi har modige spillere både til kampe og træning.

Hvad er det bedste ved Lyngby Boldklub?

Det er friheden til at udfolde sig som træner og sætte sit eget præg på tingene – selvfølgelig indenfor en given ramme. Herudover elsker jeg det uformelle miljø i klubben, hvor der er plads til mange forskellige personligheder og holdninger.

Hvad er din fedeste kamp som Lyngby-træner?

Jeg vil fremhæve to kampe. Vores kamp til Crowne Plaza mod AGF, hvor vi som hold fik knækket nogle koder i vores gennembrudsspil, som har været på et højt niveau lige siden. Herudover fik vi lov til at arbejde virkelig hårdt for at være med i en finalekamp i Italien mod Juventus, som desværre endte med et nederlag efter straffesparkskonkurrencen.

Flere eksklusive nyheder fra akademiet

600.00 kr.
0.00 kr.
Apply a promo code:
Subtotal - 35 items
Shipping & taxes calculated at checkout.
10,159.00 kr.
Checkout Now