Velkommen til Niels Lawaetz

Den seneste måned har budt på et nyt ansigt på træningsbanerne i Lyngby Boldklub. D. 1. april startede Niels Lawaetz i klubben, som chef for metodik og trænerudvikling. Niels rolle går på tværs helt fra akademi til førsteholdet, hvor han skal arbejde tæt med både trænere og spillere om at gøre det sportslige setup i klubben endnu skarpere. Læs et par af hans indledende tanker her:
“Jeg kendte klubben rimelig godt i forvejen og ved, at det er et meget ambitiøst talentmiljø og en klub med en sund kultur og høj faglighed. I mine første uger er jeg kun blevet bekræftet i det indtryk, gennem mange observationer og endnu flere samtaler med mine nye kollegaer. Spillerne lærer jeg stille og roligt at kende, og også her er det tydeligt, at vi som klub er et rigtig godt sted.

Mit arbejde kommer til at handle om at gøre arbejdet på akademiet endnu skarpere. Jeg skal selvfølgelig bruge mine egne erfaringer, og så har jeg allerede gjort mig nogle tanker om, hvordan vi kan hæve barren endnu mere ud fra det jeg har set og hørt i den første tid. Det kommer særligt til at handle om tydelighed i de to spor, som jeg er ansvarlig for, i form af metodikken og trænerudviklingen i klubben. Det ser jeg utroligt meget frem til.”
Niels kommer med en baggrund fra både FCK og AaB’s akademier samt en del år i forskellige roller hos DBU som både talenttræner, trænerudvikler og meget mere. Privat er Niels gift og far til fire børn.
Vi byder endnu engang stort velkommen til Niels. I næste udgave af nyhedsbrevet går vi endnu tættere på hans arbejde i en podcast om den nye rolle.

Flere eksklusive nyheder fra akademiet