Lyngby Boldklub henter Lasse Nielsen

Lyngby Boldklub har skrevet kontrakt med forsvarsspilleren Lasse Nielsen, der skifter til De Kongeblå fra svenske Trelleborgs FF på en aftale frem til sommeren 2020.

Lasse Nielsen skifter med øjeblikkelig virkning til Lyngby Boldklub, der har sikret sig en topprofessionel og rutineret spiller til bagkæden. Lasse Nielsen har de seneste sæsoner begået sig i de bedste rækker i Sverige, Polen og Danmark, hvor han har 85 Superliga-kampe for OB og FC Vestsjælland på CV’et. Tilgangen af Nielsen glæder sportschef Birger Jørgensen:

”Lasse er en etableret forsvarspiller, der kommer til os med mere end fire års erfaring fra højeste niveau, hvor han har været en nøglespiller for sine klubber i både dansk, polsk og svensk fodbold. Han er duelstærk, frygtløs og generelt en klassisk forsvarsspiller på et stærkt niveau. Han ved, hvad der kræves, og hvad der skal til for at slå igennem, og den rutine gør, at han også kan være et forbillede og støtte for de mange unge, talentfulde spillere i vores førsteholdstrup”.

”Efter Oliver Lunds afgang var han vores klare førsteprioritet til forsvaret, og vi har hele vejen også kunne mærke, at Lasse rigtig gerne ville tilbage til dansk fodbold og gøre en forskel for os. Så vi er meget glade for at byde ham velkommen i kongeblåt” fortæller sportschef Birger Jørgensen.

Lasse Nielsen står for sine gamle klubber FC Vestsjælland og Næstved noteret for 116 kampe i 1. division, men de seneste år har han været fast mand på højeste niveau og samlet over 150 førsteholdskampe for Trelleborgs FF, Lech Poznan og OB – heriblandt også europæiske kampe mod blandt andet Frederik Gytkjærs tidligere klub Haugesund.

Lasse Nielsen har første træning i dag og har fået kontrakt frem til 30. juni 2020.

Køb billet til Cirkusrevyen her og støt Lyngby Boldklub

Læs også: Velkommen i Lyngby-familien til Cirkusrevyen

Læs også: Organisationsændring og ny direktør i Lyngby Boldklub A/S

Læs også: Lyngby Shoppen får åbningstid om aftenen

Se også: VIDEO – 4. afsnit af “Sammen For Lyngby”

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook,Instagram, LinkedIn og Twitter.