Thomas Villadsen ny målmandstræner for Lyngby

Thomas Villadsen bliver ny målmandstræner for Lyngby Boldklub. Villadsen afløser Claus Fallentin, der kort før nytår skiftede til Brøndby IF. Samtidig har Lyngby Boldklub også ansat en ny scout.

Lyngbys nye målmandstræner Thomas Villadsen stopper karrieren som aktiv for i stedet at hellige sig trænergerningen. Villadsen har de sidste seks år arbejdet som målmandstræner via sit eget firma, så rollen som træner er ikke ukendt for 34-årige Villadsen, der blandt andet har været tilknyttet flere klubber ved siden af karrieren.

”Thomas er trods sin unge alder en rutineret målmandstræner, der også selv har prøvet at stå i målet på højeste niveau. Kombinationen af hans trænererfaring og hans egen erfaring som spiller i ind- og udland gør, at vi har fundet en rigtig spændende profil til jobbet, og vi glæder os over at Thomas også har set mulighederne i at komme til at arbejde for os i Lyngby Boldklub, og hjælpe vores målmænd til at blive endnu bedre” fortæller sportsdirektør Birger Jørgensen.

Thomas Villadsen stopper med skiftet sin karriere som aktiv – en karriere, der senest bød på ophold hos Nykøbing FC, som han fik tre pokalkampe for i efteråret, blandt andet mod Lyngby, som Villadsen var med til at sende ud af Sydbank Pokalen. Villadsen har tidligere været i FC Vestsjælland, AC Horsens, FC Roskilde, FC Nordsjælland og FCK samt rumænske Piatra Neamt og hollandske Emmen.

Bo Nielsen tilbage som scout
Lyngby Boldklub har ligeledes ansat en ny scout, og her bliver der tale om et gensyn til Bo Nielsen, der tidligere har været i klubben – men som også har scoutet for blandt andre Huddersfield og Heerenveen i Danmark. Bo Nielsen bliver som scout ansvarlig for scouting af førsteholdets modstandere, samt holde et vågent øje med konkurrenternes spillere.

Både Thomas Villadsen og Bo Nielsen starter deres nye jobs i Lyngby Boldklub med det samme.

Læs også: Lyngby tilføjer Mikkel Beckmann til trænerteamet

Læs også: Lyngby Boldklub forlænger med Oskar Snorre

Læs også: Magnus Westergaard forlænger til 2020

Se også: VIDEO – 4. afsnit af “Sammen For Lyngby”

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.