2-0-sejr sikrer reserveholdet samlet puljesejr

Dagen efter den flotte 4-0-sejr mod FC Roskilde så skulle de kongeblå drenge igen aktion, da reserveholdet skulle en tur til Søndejylland, hvor de skulle spille sidste kamp i efterårets version af Reserveligaen. De Kongeblå kunne med en sejr kalde sig samlet vinder af puljen, og der var dermed noget på spil og god spilerfaring for flere af de unge, der var med i truppen.
Kampen startede jævnbyrdigt, hvor Lyngby-mandskabet stod stærkt i defensiven og holdt hjemmeholdet fra de store chancer, mens de samtidig lurede på gode omstillingsmuligheder. Netop sådan en opstod efter 22 minuter, hvor Kristian Lindberg fik chancen foran mål, hvilket han udnyttede til at bringe Lyngby-holdet foran 1-0. Den stilling holdt til pausen, og De Kongeblå var dermed kun 45 minutter væk fra puljesejr.
I anden halvleg blev der brugt rigeligt med udskiftninger, hvor alle U19-spillere fra bænken fik chancen for lærerige minutter på et højt niveau, og de leverede også. SønderjyskE havde flere chancer i anden halveg, men Oskar Snorre tog godt fra i målet, og i den anden ende fik Lindberg igen scoret, da han fordoblede føringen efter 71 minutter. Der blev ikke scoret mere i opgøret, og Lyngby-drengene kunne kalde sig puljevinder for Reserveligaens pulje 2 for efteråret. God kamp med masser af spilerfaring for vores unge gutter, hvor flere førsteholdsspillere også fik fornuftige minutter i benene. Stort tillykke til drengene med præstationen.
Reserveligaen: SønderjyskE – Lyngby Boldklub 0-2 (0-1)
0-1 Kristian Lindberg
0-2 Kristian Lindberg
I kan se stillingen her.
Lyngby Boldklub startopstilling:

Emil Kornvig – Kristian Lindberg – Rezan Corlu

Magnus Westergaard – Mads Carlson – Karim El Haddouchi

Adam Sørensen – Frederik Winther – Marcus Backmann – Emil Bodholdt-Larsen

Oskar Snorre

Bænken: Esben Wolf, Willads Delvin, Marius Christiansen, Jakob Jensen og Alexander Jensen.

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.
Foto (c) fodboldbilleder.dk