Lyngby lukkede 2018 med 4-0-sejr

19. runde af NordicBet ligaen skulle afvikles på Lyngby Stadion, og på menuen stod Lyngby Boldklub mod FC Roskilde, hvor gæsterne kom ind til kampen med fire sejre i streg, så der ventede en udfordring for De Kongeblå.
Det var dog ikke til at se i kampens indledning, hvor hjemmeholdet var klart dominerende i boldbesiddelse, og efter syv minutter var vi også tæt på at komme foran, da et forsøg fra Martin Ørnskov ramte overliggeren. Roskilde stod solidt plantet på egen banehalvdel, og de afventede hele tiden på omstillinger. Sådan en opstod efter godt et kvarter, hvor Emil Nielsen blev sendt afsted med én Lyngby-mand, men han blev skærmet så godt, at hans skud endte forbi Lyngby-målet.
Den klare dominans i boldbesiddelse fortsatte i første halvleg, men de store chancer udeblev desværre. Sådan fortsatte det frem til pausen, hvor stillingen var 0-0.
Det var de samme 22 mand, der kom ud til anden halvleg, og der blev noget at varme sig på, da Jesper Christjansen fik tacklet en bold hen til Gustav Marcussen, der resolut fik banket bolden i kassen til 1-0! Bare ti minutter efter var ‘Gus’ på færde igen. Jelle fik igen vundet bolden til ‘Gus’, men denne gang sendte han den ind i panden på Adnan Mohammad, der gjorde det til 2-0. Flot start på anden halvleg!
Hjemmeholdet fortsatte det gode spil, og efter 73 minutter kom Rezan Corlu på banen, og han skulle ikke bruge mange sekunder på at komme i fokus. Marcussen sendte ham afsted i dybden, og han udplacerede stensikkert Roskilde-målmanden, hvilket gjorde det til 3-0. Man skulle tro, at Lyngby-holdet så ville slappe af, men det gjorde de ikke. Der skulle bare gå fire minutter, så lå bolden igen i Roskilde nettet. Lasse Fosgaard gik til baglinjen, og han fandt Corlu på kanten af feltet, og han skød på flot vis bolden op i det lange hjørne. 4-0 på Lyngby Stadion! Roskilde pressede på mod slutningen, og de ramte træværket to gange, men der blev ikke scoret mere, og dermed gik vi på vinterpause med en 4-0-sejr. Flot af drengene!
NordicBet Liga 19. runde: Lyngby Boldklub – FC Roskilde 4-0 (0-0)
51′ Andreas Hermansen (gult kort)
54′ 1-0 Gustav Marcussen
65′ 2-0 Adnan Mohammad
73′ LBK udskiftning: Adnan Mohammad (ud) – Rezan Corlu (ind)
74′ 3-0 Rezan Corlu
78′ 4-0 Rezan Corlu
82′ LBK udskiftning: Lasse Fosgaard (ud) – Adam Sørensen (ind)
90′ LBK udskiftning: Oliver Lund (ud) – Marcus Backmann (ind)
Lyngby Boldklub startopstilling:

Adnan Mohammad – Gustav Marcussen – Lasse Fosgaard
Jesper Christjansen – Martin Ørnskov – Mathias Hebo
Nicklas Mouritsen – Nicolai Geertsen – Kevin Tshiembe – Oliver Lund
Thomas Mikkelsen

Bænk: Oskar Snorre (MM), Marcus Backmann, Rezan Corlu, Adam Sørensen, Daniel Stückler, Kristian Lindberg og Magnus Westergaard.
Tilskuere: 1.062
Vil du være en fast del af fællesskabet på Lyngby, så kan du købe sæsonkort til Lyngby Stadion, hvor vores nye abonnementssystem sikrer, at det giver mening at tegne uanset hvornår på sæsonen. du påbegynder det.