U17 nedlægger ulvene fra Midtjylland

Der var tre hold i aktion fra vores akademi i den forgange uge, og både U19 og U17 var en tur i det jyske mod FC Midjylland, og U14 skulle hjemme i Kongens Lyngby tage imod Brøndby IF. Du kan læse om alle opgørene her.
Midtjyderne trak fra i slutningen af kampen
De ældste kongeblå talener skulle op imod FC Midtjylland på udebane, og efter en tæt første halvleg, hvor hjemmeholdet førte 1-0, så trak de fra i anden halvleg. De Kongeblå kæmpede ellers bravt, hvor stilligen stod 2-0 indtil ti minutter før tid. Her fra scorede Midtjylland desværre fire mål, og derfor endte kampen med at blive tabt 6-0. U19-cheftræner Christian Sørensen sagde efter kampen:
“Vi møder et rigtig godt Midtjylland hold, hvis placering i tabellen viser den tydelige berettigelse. Vi oplever aldrig rigtig den kontrol på bolden, som vi skal have for at få kampen over på vores præmisser, hvilket gør det til en duelrig og rodet forestilling. Til trods for kampens udfald er vi tilfredse med måden, hvorpå vi står imod, men desværre overskygger de sidste ti minutter totalt den ellers fine indsats indtil da. Der er gigantisk forskel på, at trække sig ud med 2-0 og med en godkendt indsats efter 80 minutter, kontra 6-0 og et hold i opløsning – vi slutter utrolig skuffende”
U19: FC Midtjylland – Lyngby Boldklub 0-6
Clean sheet og 1-0-sejr for U17
U17-mandskabet skulle også spille mod ulvene fra Midtjylland, og det endte med at blive en tæt affære, der blev afgjort af et enkelt mål. Det kongeblå hold leverede en veldisciplineret indsats, hvor de havde et modent udtryk, hvor mange spillede ramt et højt niveau, og holdindsatsen var også solid. Gameplanen blev holdt, og da Alexander Petræus scorede kampens enlige mål, så kunne De Kongeblå tage alle tre point med hjem til Kongens Lyngby.
U17: FC Midtjylland – Lyngby Boldklub 0-1
0-1 Alexander Petræus
U14 mødte et stærk Brøndby-hold
Hjemme i Kongens Lyngby skulle U14-holdet krydse klinger med holdet fra Vestegnen, og der ventede en svær kamp. De kongeblå drenge kom dårligt fra start, og de var desværre bagud 2-0 efter 10 minutter. Det satte sig på resten af kampen, som desværre blev tabt med 1-5.
U14: Lyngby Boldklub – Brøndby IF 1-5
1-5 William Steindorsson

Du kan se flere billeder og indhold om Lyngby Boldklub på vores Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter.
Foto (c) fodboldbilleder.dk